Academiejaar
2019-20
Komt voor in:
- Graduaat marketing (uitdovend - Antwerpen)
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
7 studiepunten
Co-titularis(sen): Goidts Christophe
Onderwijstalen: Nederlands
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 182,00 uren
Korte omschrijving
In dit opleidingsonderdeel leren de studenten hoe de online wereld evolueert en welke consequenties dit heeft op het vlak van communicatie. Er wordt aan de hand van een stappenplan, gericht op de verschillende doelgroepen en fasen in het commercieel en communicatief proces, besproken hoe doelstellingen op het vlak van communicatie online gerealiseerd kunnen worden. Daarbij wordt speciale aandacht besteed aan het gebruik van de juiste tools, het bepalen en behalen van de meest bruikbare KPI's, en het effectief meten van de behaalde resultaten.
Begincompetenties (tekst)
De student is bekend met de basisbegrippen en basisprincipes van marketing.
OLR-Leerdoelen (lijst)
Analytisch vermogen
improviseert bij onvoldoende of onduidelijke informatie, wisselt gemakkelijk van methode, wisselt van methode of aanpak indien nodig |
overziet gevolgen op lange termijn |
Inlevingsvermogen
stelt zich open en respectvol op in relatie tot anderen |
Klantgericht
begrijpt het aankoopgedrag van consumenten |
Kritisch
ziet samenhang en verbanden |
stelt zich open en respectvol op in relatie tot anderen |
Leervermogen
begrijpt het aankoopgedrag van consumenten |
bouwt een kwaliteitsvolle redenering op |
hanteert doelmatige criteria bij het beoordelen van informatie |
improviseert bij onvoldoende of onduidelijke informatie, wisselt gemakkelijk van methode, wisselt van methode of aanpak indien nodig |
Organisatiesensitiviteit
stelt zich open en respectvol op in relatie tot anderen |
Samenwerken
bouwt een kwaliteitsvolle redenering op |
hanteert doelmatige criteria bij het beoordelen van informatie |
ziet samenhang en verbanden |
improviseert bij onvoldoende of onduidelijke informatie, wisselt gemakkelijk van methode, wisselt van methode of aanpak indien nodig |
specifieke eindcompetenties
begrijpt het aankoopgedrag van consumenten |
kent de verschillende instrumenten die digitale marketing kan gebruiken |
heeft inzicht in de doelen van digitale marketing |
maakt een onderscheid tussen relevante en irrelevante zaken |
is steeds op zoek naar nieuwe kennis en vaardigheden |
bouwt een kwaliteitsvolle redenering op |
hanteert doelmatige criteria bij het beoordelen van informatie |
ziet samenhang en verbanden |
Leerinhoud
Volgende onderwerpen komen o.a. aan bod:
•De rol van augmented reality, virtual reality, artificial intelligence
•Doelstellingen opstellen
•Doelgroepbepaling
•Online adverteren, Search Engine Advertizing, Search Engine Optimalization
•A/B testing
•Het belang van analysetools
•Content strategie
•Websites optimaliseren, landingspagina's
•Social media
•Online audio & video
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Portfolio | 50,00 | |
Academiejaar | Projectopdracht | 50,00 | Dit omvat de presentatie van een projectopdracht waarbij de verschillende onderdelen uit de leerinhouden aan bod komen. Voor het onderdeel presentatie is, gezien het klassikale karakter, geen tweede zittijd mogelijk. De punten van de eerste zittijd worden behouden. |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Portfolio | 50,00 | Tweede kans enkel voor studenten die minimum 2/3 van de opdrachten in eerste zit hebben ingediend. |
Tweede examenperiode | Projectopdracht | 50,00 | Tweede kans enkel voor studenten die minimum 2/3 van de opdrachten in eerste zit hebben ingediend. Voor het onderdeel presentatie is, gezien het klassikale karakter, geen tweede zittijd mogelijk. De punten van de eerste zittijd worden behouden. |
Toetsing (tekst)
Bij verschillenden onderdelen hoort een praktische afstandsopdracht toegespitst op dat onderdeel.
Studenten moeten minstens in 80% van de lesmomenten aanwezig zijn én alle taken tijdig ingediend hebben om te mogen deelnemen aan de eindevaluatie (presentatie).