Academiejaar
2019-20
Komt voor in:
- Graduaat marketing (uitdovend - Antwerpen)
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
5 studiepunten
Co-titularis(sen): De Weger Jörgen
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 130,00 uren
Korte omschrijving
Het opleidingsonderdeel (olod) Marketingcommunicatie behandelt de P van promotie. De verschillende marketinginstrumenten van de marketingcommunicatiemix komen aan bod.
Het olod marketingcommunicatie bereidt de student voor om ondersteuning te bieden bij het doelbewust kiezen van het gepaste marketingcommunicatie-instrument en om dit op een correcte manier in te zetten.
Studenten die ingeschreven zijn voor dit opleidingsonderdeel volgen ofwel de lessen van de opleiding GRAD-MCS-A (nieuwe opleiding) in het 2e semester ofwel de opleiding GRDU-OC in het 1e semester. In het laatste geval is de project opdracht van de studenten marketing beperkt tot een opdracht van 16u.
OLR-Leerdoelen (lijst)
Analytisch vermogen
improviseert bij onvoldoende of onduidelijke informatie, wisselt gemakkelijk van methode, wisselt van methode of aanpak indien nodig |
overziet gevolgen op lange termijn |
maakt een onderscheid tussen relavante en irrelevante zaken |
Inlevingsvermogen
stelt zich open en respectvol op in relatie tot anderen |
Klantgericht
begrijpt het aankoopgedrag van consumenten |
Kritisch
ziet samenhang en verbanden |
stelt zich open en respectvol op in relatie tot anderen |
maakt een onderscheid tussen hoofd- en bijzaken |
kan respectvol samenwerken met anderen |
Leervermogen
begrijpt het aankoopgedrag van consumenten |
bouwt een kwaliteitsvolle redenering op |
hanteert doelmatige criteria bij het beoordelen van informatie |
improviseert bij onvoldoende of onduidelijke informatie, wisselt gemakkelijk van methode, wisselt van methode of aanpak indien nodig |
Organisatiesensitiviteit
stelt zich open en respectvol op in relatie tot anderen |
Samenwerken
bouwt een kwaliteitsvolle redenering op |
hanteert doelmatige criteria bij het beoordelen van informatie |
ziet samenhang en verbanden |
improviseert bij onvoldoende of onduidelijke informatie, wisselt gemakkelijk van methode, wisselt van methode of aanpak indien nodig |
specifieke eindcompetenties
begrijpt het aankoopgedrag van consumenten |
bouwt een kwaliteitsvolle redenering op |
hanteert doelmatige criteria bij het beoordelen van informatie |
ziet samenhang en verbanden |
Leerinhoud
•marketing en communicatie
•reclame
•sales promotions
•direct marketing en persoonlijke verkoop
•public relations
•winkelcommunicatie
•evenementen
•sponsoring
Studiematerialen (tekst): Verplicht
Verplichte lectuur: Esther de Berg, Basisboek marketingcommunicatie. Uitgeverij Coutinho, 2011.
Aanbevolen lectuur:Martin Lindstrom, Brandwashed. Uitgeverij A.W. Bruna, 2012.
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Kennistoets | 40,00 | |
Academiejaar | Projectopdracht | 40,00 | |
Academiejaar | Vaardigheidstoets hands off | 20,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Projectopdracht | 40,00 | |
Academiejaar | Vaardigheidstoets hands off | 20,00 | |
Tweede examenperiode | Kennistoets | 40,00 | |
Toetsing (tekst)
Studenten moeten minstens in 80% van de lesmomenten aanwezig zijn én actief deelnemen aan het afstandsonderwijs om te mogen deelnemen aan de evaluatie.