Academiejaar
2019-20
Komt voor in:
- Graduaat marketing (uitdovend - Antwerpen)
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
7 studiepunten
Co-titularis(sen): Van der Kraan Harold
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1 of Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 182,00 uren
Korte omschrijving
Studenten krijgen inzicht in de organisatieprocessen- en structuren van bedrijven en leren het belang van interne communicatie om die processen te ondersteunen
OLR-Leerdoelen (lijst)
Analytisch vermogen
hanteert de interne communicatiemechanismen om de goede werking van de organisatie te ondersteunen |
past de principes van performance management en corporate governance toe |
handelt op basis van een basisinzicht in de verschillende rollen en dimensies van bedrijfscultuur |
Betrokken
relativeert zijn waarden en normen |
Communiceren
zet instrumentele en organische communicatie consequent in |
Creatief
luistert en laat de ander uitpraten, geeft een samenvatting in eigen woorden |
Kritisch
ondersteunt het marketingbeleid van de organisatie |
Leervermogen
gebruikt interne communicatie als bestuurs- of managementproces |
Netwerken
maakt gebruik van de cognitieve en relationele impactdomeinen van interne communicatie |
Omgevingssensitivitieit
maakt op de juiste wijze gebruik van top-down en bottom-up communicatie |
luistert en laat de ander uitpraten, geeft een samenvatting in eigen woorden |
Organisatiesensitiviteit
hanteert een klantgerichte, vlotte communicatiestijl |
benadert en waardeert de persoon in zijn totaliteit |
zet de mens centraal in het vorm geven en sturen van een organisatie |
Resultaatgericht
integreert de werking en de verantwoordelijkheden van operations management |
staat open voor nieuwigheden en is bereid daarover mee te denken |
Samenwerken
begrijpt de individuele en groepsprocessen die zich kunnen voordoen in een organisatie |
past de principes van leiderschap en ondernemerschap toe |
specifieke eindcompetenties
hanteert interne communicatietechnieken om veranderingen te sturen en te ondersteunen |
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Afstudeeropdracht | 100,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Afstudeeropdracht | 100,00 | |
Toetsing (tekst)
Studenten moeten minstens in 80% van de lesmomenten aanwezig zijn én actief deelnemen aan het afstandsonderwijs om te mogen deelnemen aan de evaluaties. Ze moeten bovendien hun taken binnen de vooropgestelde deadline aanleveren