Academiejaar
2019-20
Komt voor in:
- Graduaat marketing (uitdovend - Antwerpen)
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
9 studiepunten
Co-titularis(sen): Baccarne Jan, De Weger Jörgen, Janssens Carlos, Van der Kraan Harold
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1 of Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Bijzondere maatregelen Coronacrisis
De hogeschool bevindt zich in een overmachtssituatie als gevolg van de maatregelen die door de overheid werden genomen om de verspreiding van het coronavirus in te dijken. Daardoor werd de hogeschool genoodzaakt om, naast de afwijkingen t.o.v. de informatie over de werkvormen en studiematerialen in de ECTS-fiche, ook afwijkingen te voorzien t.o.v. de informatie over de toetsing in deze ECTS-fiche van dit opleidingsonderdeel. Voor de toetsing worden de volgende afwijkingen voorzien:
Update voor de toetsing in de 2de examenperiode d.d. 29.06.20
100% afstudeeropdracht indien stage nog niet afgelegd of niet geslaagd in de eerste examenperiode.
Let op! Deze wijzigingen vervangen dus de informatie over de toetsing in deze ECTS-fiche.
Indien verdere maatregelen vanuit de overheid de hogeschool ertoe zouden noodzaken nog verdere afwijkingen te voorzien voor de toetsing, dan zal de student hier zo gauw mogelijk per e-mail van op de hoogte worden gebracht.
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Voor dit opleidingsonderdeel moet je slagen (wordt nooit getolereerd).
Totale studietijd: 234,00 uren
OLR-Leerdoelen (lijst)
Betrokken
legt verbanden en durft daarbij sprongen te maken naar andere vakgebieden of werkvelden |
Klantgericht
begrijpt het aankoopgedrag van consumenten |
Leervermogen
begrijpt het aankoopgedrag van consumenten |
hanteert doelmatige criteria bij het beoordelen van informatie |
Organisatiesensitiviteit
is vernieuwend en origineel in zijn/haar aanpak |
identificeert zich met de organisatie |
Resultaatgericht
Samenwerken
hanteert doelmatige criteria bij het beoordelen van informatie |
handelt respectvol en gaat discreet om met vertrouwelijke informatie |
deelt informatie, kennis en contacten |
hanteert een klantgerichte, vlotte communicatiestijl |
identificeert zich met de organisatie |
legt verbanden en durft daarbij sprongen te maken naar andere vakgebieden of werkvelden |
De student kan modellen en voorbeelden gebruiken om de marketingstappen segmenteren, targetten en positioneren toe te lichten. |
specifieke eindcompetenties
begrijpt het aankoopgedrag van consumenten |
hanteert doelmatige criteria bij het beoordelen van informatie |
werkt verbindend |
deelt informatie, kennis en contacten |
is vernieuwend en origineel in zijn/haar aanpak |
Leerinhoud
Tijdens de stage maakt de student kennis met de dagelijkse gang van zaken in een organisatie en draait hij/zij mee in een reële werksituatie. Hij/ zij past de verworven competenties verworven tijdens de opleiding toe in de praktijk. Het is de ideale gelegenheid om de verworven technische en sociale vaardigheden te toetsen en te vergroten. Zelfreflectie is dan ook belangrijk en wordt in je stagedagboek uitvoerig besproken.
Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Werkplekleren en/of stage234,00 urenToetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Projectopdracht | 27,00 | |
Academiejaar | Stage | 73,00 | |
Toetsing (tekst)
Studenten voeren de stage volledig uit (100%).