Academiejaar
2019-20
Komt voor in:
- Graduaat marketing (uitdovend - Antwerpen)
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
5 studiepunten
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1 of Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 130,00 uren
Korte omschrijving
Het opleidingsonderdeel (olod) Professionele vaardigheden nodigt de studenten uit tot kritische reflectie over het eigen gedrag en dat van anderen. We gaan hierbij uit van de persoonlijke resultaten van de LEMO-test. Daarnaast leert de student onder andere constructief (samen)werken en het toepassen van deontologische principes in de eigen werkzaamheden.
Het olod professionele vaardigheden bereidt de student voor op de nodige vaardigheden en attitudes die hij/zij nodig zal hebben bij het uitoefenen van zijn job in het werkveld.
Dit opleidingsonderdeel loopt parallel met het opleidingsonderdeel GRAD-marketing- en communicatiesupport (dagonderwijs) in de nieuwe opleiding. Het verschil in studiepunten tussen de twee opleidingsonderdelen wordt gecompenseerd door een additionele projectopdracht.
OLR-Leerdoelen (lijst)
specifieke eindcompetenties
De student evalueert zichzelf, zijn/haar zelfmanagement en zelfsturing in sociale relaties |
De student analyseert en reflecteert over de eigen sterkten en zwakke punten |
De student staat open voor suggesties en ideeën van anderen |
De student stuurt op basis van feedback zijn eigen (sociaal) handelen bij |
werkt analytisch en gestructureerd |
Leerinhoud
•(zelf)reflectie en (zelf)evaluatie
•(zelf)organisatie en planning
•creatief denken
•deontologisch handelen
•samenwerken
•inleving
Studiematerialen (tekst): Verplicht
De leermiddelen bestaan uit een samenvattende slides, de digitale leeromgeving, e-learning, gevalsstudies, … Studenten dienen geen handboek aan te schaffen.
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Portfolio | 30,00 | |
Academiejaar | Projectopdracht | 50,00 | |
Academiejaar | Reflectieopdracht | 20,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Portfolio | 30,00 | |
Academiejaar | Projectopdracht | 50,00 | |
Tweede examenperiode | Reflectieopdracht | 30,00 | |
Toetsing (tekst)
De evaluatie bestaat uit een toets die naar de verwerving van de leerdoelstellingen peilt. Studenten moeten minstens in 80% van de lesmomenten aanwezig zijn én actief deelnemen aan het afstandsonderwijs om te mogen deelnemen aan de evaluaties.