Academiejaar
2019-20
Komt voor in:
- Graduaat marketing (uitdovend - Mechelen)
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Co-titularis(sen): Van der Kraan Harold, Van Dyck Marc
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Bijzondere maatregelen Coronacrisis
De hogeschool bevindt zich in een overmachtssituatie als gevolg van de maatregelen die door de overheid werden genomen om de verspreiding van het coronavirus in te dijken. Daardoor werd de hogeschool genoodzaakt om, naast de afwijkingen t.o.v. de voorziene werkvormen en studiematerialen in de ECTS-fiche, ook afwijkingen te voorzien t.o.v. de informatie over de toetsing in deze ECTS-fiche van dit opleidingsonderdeel. Voor de toetsing wordt/worden de volgende afwijking(en) voorzien:
Update voor de toetsing in de 2de examenperiode d.d. 29.06.20
kennistoets (mondeling) 60% / reflectieopdracht 40% (behoud van de scores op de ingediende taken)
Let op! Deze wijzigingen vervangen dus de informatie over de toetsing in deze ECTS-fiche.
Indien verdere maatregelen vanuit de overheid de hogeschool ertoe zouden noodzaken nog verdere afwijkingen te voorzien voor de toetsing, dan zal de student hier zo gauw mogelijk per e-mail van op de hoogte worden gebracht.
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 40,00 uren
Korte omschrijving
Vaardigheden en instrumenten voor accountmanagement en business development zoals accountplan maken , klantenportefeuille beheren , bedrijfseconomische berekeningen worden aangeleerd.
Begincompetenties (tekst)
OLR-Leerdoelen (lijst)
specifieke eindcompetenties
Kan het waarde/prijs/kosten denkkader becommentarïëren |
Kan het concept van de commodity magnet gedetailleerd bespreken |
Kan de rol van DMU becommentariëren |
Kan de veranderende rol van AM in een digitale communicatie strategie uitleggen |
kan het onderscheid uitleggen tussen business development en accountmanagement |
Met kennis van zaken een tevredenheidsanalyse uitvoeren bij klanten |
Een klantenportefeuille op een evenwichtige manier ontwikkelen en beheren |
De plaats van AM binnen verschillende organisatiestructuren kunnen uitleggen |
Kan cases en schrijfopdrachten kritisch en nauwkeurig analyseren |
Leerinhoud
Verschillen B2B vs B2C,spanningsveld ts AM en BD, waardecreatie in B2B markten, essentie van accountmanagement, plaats van accountmanagement i/d organisatie , geïntegreerde accountplanning, klantentevredenheid en CRM, commerciële calculaties
Studiematerialen (tekst): Verplicht
Accountmanagement 3.0, johan Vanhaverbeke, uitgeverij ACCO
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Kennistoets | 60,00 | |
Academiejaar | Reflectieopdracht | 20,00 | |
Academiejaar | Vaardigheidstoets simulatie | 20,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Kennistoets | 60,00 | |
Tweede examenperiode | Reflectieopdracht | 40,00 | |
Toetsing (tekst)
Mondelinge informele toetsing tijdens onderwijs/leergesprek.