Academiejaar
2019-20
Komt voor in:
- Graduaat marketing (uitdovend - Mechelen)
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Co-titularis(sen): Van Dyck Marc
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Bijzondere maatregelen Coronacrisis
De hogeschool bevindt zich in een overmachtssituatie als gevolg van de maatregelen die door de overheid werden genomen om de verspreiding van het coronavirus in te dijken. Daardoor werd de hogeschool genoodzaakt om, naast de afwijkingen t.o.v. de voorziene werkvormen en studiematerialen in de ECTS-fiche, ook afwijkingen te voorzien t.o.v. de informatie over de toetsing in deze ECTS-fiche van dit opleidingsonderdeel. Voor de toetsing wordt/worden de volgende afwijking(en) voorzien:
Update voor de toetsing in de 2de examenperiode d.d. 29.06.20
50% kennistoets (mondeling) + 50% reflectieopdracht (behoud van de scores op de ingediende taken)
Let op! Deze wijzigingen vervangen dus de informatie over de toetsing in deze ECTS-fiche.
Indien verdere maatregelen vanuit de overheid de hogeschool ertoe zouden noodzaken nog verdere afwijkingen te voorzien voor de toetsing, dan zal de student hier zo gauw mogelijk per e-mail van op de hoogte worden gebracht.
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren
Korte omschrijving
In deze module worden inzichten verschaft mbt duurzame gedragsverandering bij grote groepen.
OLR-Leerdoelen (lijst)
specifieke eindcompetenties
Kan het model van Prohaska en Di Clemente hanteren |
Kan het transtheoretisch model van Prohaska en Di Clemente weergeven |
Kan de 3 dimensies van het sociaal product uitleggen |
Kan het verschil aanduiden in de rol van de marketeer wat betreft commericële marketing vs non profit marketing |
Kan de ethische spelregels opnoemen waaraan de sociale marketeer zich moet houden |
Kan de 4 P's in social profit marketing benoemen en invullen |
Kan een omgevingsanalyse doen met betrekking tot een maatschappelijk probleemgedrag |
Kan samen met een reclamebureau een social profit campagne ontwikkelen en vorm geven |
Kan de 5 fasen van de CLC benoemen en uitleggen |
Leerinhoud
Rol v/d social marketing in een duurzame samenleving; het scoial marketing planningsproces, omgevingsanalyse ; segmentatie v/d populatie, de marketingmix v/h sociaal product ; communicatiemix.
Studiematerialen (tekst): Verplicht
Sociale marketing , Leen lagasse, uitgeverij De Boeck
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Kennistoets | 50,00 | |
Academiejaar | Projectopdracht | 25,00 | |
Academiejaar | Reflectieopdracht | 25,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Kennistoets | 50,00 | |
Tweede examenperiode | Reflectieopdracht | 50,00 | |
Toetsing (tekst)
Het practicum wordt ingevuld onder de vorm van een blauwdruk voor een social marketing campagne : groepswerk