Academiejaar
2019-20
Komt voor in:
- Specifieke lerarenopleiding (uitdovend - Lier)
- Specifieke lerarenopleiding (uitdovend - Mechelen), trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
9 studiepunten
Co-titularis(sen): Bernaert Ilse, Geuvens Liesbeth, Goethals Kristin, Grosemans Melissa, Hancké Tom, Heuvelmans Rony, Kerff Karen, Verstockt Inge, Vertommen Kristien
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Tweede examenkans: niet mogelijk.
Delibereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor deliberatie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 225,00 uren
Onderwijsorganisatie (tekst)
70% verplichte aanwezigheid voor supervisiemomenten.
OLR-Leerdoelen (lijst)
voert (klas)administratieve taken correct uit |
ontwerpt een krachtige leeromgeving met duidelijk oog voor differentiatie |
hanteert een interactiestijl die gelijkwaardigheid vooropstelt |
creëert een leer- en leefklimaat waarbij er sprake is van een hoge betrokkenheid bij alle leerlingen |
gaat in gesprek over de rol van onderwijs binnen de samenleving |
reflecteert over de eigen leerkrachtstijl |
creëert een klasklimaat waarbinnen er sprake is van een hoog welbevinden bij alle leerlingen |
managet zijn klas op een weloverwogen en gepaste wijze |
gaat gericht en kritisch om met feedback van medestudenten, lectoren en mentoren |
gaat gericht op zoek naar leerkansen om het eigen kennen en kunnen te verbreden of verdiepen |
profileert zich als beginnend leerkracht |
geeft gericht feedback aan leerlingen |
evalueert het proces en product bij leerlingen op een gepaste manier |
zet principes van taalontwikkelend lesgeven bewust in bij het uitwerken en uitvoeren van lessen |
integreert praktijkelementen en theorie in een lesontwerp en -uitvoering |
omschrijft de algemene en specifieke beginsituatie van de klasgroep en individuele leerlingen en integreert deze op een voor hem functionele wijze |
gaat gepast om met verwachtingen vanuit de stageschool |
selecteert en concretiseert leerplandoelen en integreert deze in een functionele lesvoorbereiding |
Leerinhoud
In deze stage werk en voer je volledige lessen uit. Je integreert al je opgedane kennis en ervaring. Je documenteert je stage en de bijhorende synthese-opdracht in een portfolio. Je neemt deel aan supervisie en reflecteert over de eigen groei en werkpunten.
Studiematerialen (tekst): Verplicht
digitaal materiaal op digitap
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Portfolio | 20,00 | |
Academiejaar | Stage | 80,00 | |