Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Onderwijs en Training
campus Spoor Noord Noorderplaats
Noorderplaats 2 - 2000 Antwerpen
ot@ap.be
Begeleide beroepspraktijk A verkort traject Nederlands - niet thuistaal32095/1709/1920/1/40
Studiegids

Begeleide beroepspraktijk A verkort traject Nederlands - niet thuistaal

32095/1709/1920/1/40
Academiejaar 2019-20
Komt voor in:
  • Educatieve bachelor in het secundair onderwijs
    Keuzeoptie:
    • Nederlands - niet thuistaal
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 6 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel enkel mits aparte toelating volgen binnen een examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Titularis: Van Elsacker Annick
Andere co-titularis(sen): Caelen Deeviet, Faes Eva, Laurent Marleen, Roland Kristien
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1 of Semester 2 of Semester 1 + Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 15.10.2019 (Academiejaar) of 15.10.2019 (1ste semester) of 09.03.2020 (2de semester)
Tweede examenkans: niet mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 180,00 uren

Volgtijdelijkheid

Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.

OLR-Leerdoelen (lijst)

Interactie: taal ontwikkelen
communiceert vlot en correct mondeling en schriftelijk
spellingregels laten afleiden en uitleggen
Leerbevordering: geschikte leerinhouden hanteren
schriftelijk verschillende literaire genres verkennen
spellingoefeningen selecteren
zinsbouwen stijlfouten verbeteren
Studenten kunnen benoemen welke vakspecifieke componenten het didactisch cahier/ een leerplan omvat (TD)
Studenten kunnen vakspecifieke doelen en vakinhouden situeren in een didactisch cahier/ een leerplan (TD)
Studenten kunnen de vakspecifieke lesopbouw in een gegeven of geobserveerde les omschrijven.(TD)
Leerbevordering: talentgericht differentiƫren
Studenten kunnen de rol van de didactische principes binnen hun vak verwoorden. (TD)
Studenten kunnen verschillende didactische werkvormen voor het eigen vak situeren binnen het continuĆ¼m leerkracht- / leerlinggestuurd. (TD)
Zelfontwikkeling: onderzoekend handelen
schrijfproducten (her)lezen en herschrijven tot correcte, gestructureerde en vlot leesbare teksten volgens de kenmerken van de tekstsoort
taalsysteemregels correct toepassen

Leerinhoud

De student loopt stage in een reële praktijksituatie.

- Bijwonen van infomomenten op de Hogeschool en op de stageschool
- Observeren van en/of participeren aan lessen
- Lessen voorbereiden en geven
- Alle relevante informatie verzamelen in een stagemap

Concrete organisatorische informatie is terug te vinden in de stagecursus.

Studiematerialen (lijst)

stagecursus begeleide beroepspraktijk verkort traject met in bijlage het Stagereglement departement Onderwijs & TrainingVerplicht
Digitale leeromgeving cursus Begeleide beroepspraktijk verkort trajectVerplicht

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Werkplekleren en/of stage180,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
AcademiejaarStage100,00Afwezigheid: zie 'stagereglement Departement Onderwijs en training'