Academiejaar
2019-20
Komt voor in:
- Graduaat logies-, restaurant- en cateringmanagement, trajectschijf 1
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Co-titularis(sen): Hoxhaxhiku Riad, Van Thiel Daniel
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren
Korte omschrijving
Het olod Public Relations behandelt alle belangrijke handvaten om de reputatie van het logies hoog te houden. Er wordt aandacht besteed aan zowel offline reputatie als online reputatie.
Het olod Public Relations bereidt voor op het correct omgaan met sociale media zoals Facebook, sites zoals TripAdvisor, Zoover, Trivago en Google. Er wordt aandacht besteed aan de hulpmiddelen die op de markt beschikbaar zijn om de reputatie te managen.
OLR-Leerdoelen (lijst)
04: Gasten/klanten informeren en adviseren: Informeert en adviseert de gast/klant, rekening houdend met diens individuele wensen en behoeften en gebruikmakend van de gepaste verkooptechnieken.
De student past de actualiteit toe op het vakgebied logiesmanagement. |
De student selecteert o.b.v. de eisen die gesteld worden het juiste monitoringsysteem. |
01: Dagelijkse werking: Handelt vanuit een actuele kennis van de horecasector en neemt verantwoordelijkheid op voor de correcte dagelijkse werking van de eigen afdeling.
De student past de actualiteit toe op het vakgebied logiesmanagement. |
De student benoemt de drie pijlers van reputatiemanagement. |
02: Afdelingsspecifieke activiteiten organiseren, coördineren en evalueren: Organiseert afdelingsspecifieke horeca-activiteiten en coördineert en evalueert de uitvoering ervan.
De student stelt een reputatieanalyse en een reputatieplan op. |
De student selecteert de verschillende social-mediakanalen aansluitend bij het logies. |
De student reageert op een adequate wijze op zowel positieve als negatieve reviews. |
De student legt de dimensies van Trompenaars uit. |
Leerinhoud
- Luistervaardigheden
- Klachtenbehandeling
- Drie peilers van reputatiemanagement
- Opmaken van een reputatieanalyse en een reputatieplan
- Selectie van sociale media
- Analyseren online reputatie
- Reageren op kritische en negatieve reviews
- Beheersen van de online reputatie
- Reputatiedashboard
- Monitoringprogramma's
Studiematerialen (tekst): Verplicht
- Eigen cursusmateriaal
- Handboek
- PowerPointpresentaties via het leerplatform
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Kennistoets | 50,00 | |
Academiejaar | Projectopdracht | 50,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Kennistoets | 50,00 | |
Tweede examenperiode | Projectopdracht | 50,00 | |
Toetsing (tekst)
Permanente evaluatie: Schriftelijke + mondelinge opdrachten doorheen de hele module over de leerinhouden van de hele module: telt mee voor 25% van het totaal.
Het tijdig en volledig indienen van de opdrachtenbundel is een vereiste om aan de examenzittijd te mogen deelnemen. De student kan pas geslaagd zijn voor het geheel van de module indien hij/zij voor beide onderdelen (opdrachten en examen) afzonderlijk geslaagd is.