Academiejaar
2019-20
Komt voor in:
- Graduaat marketing- en communicatiesupport (Antwerpen), trajectschijf 1
- Graduaat marketing- en communicatiesupport (Mechelen)
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Co-titularis(sen): De Weger Jörgen
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Bijzondere maatregelen Coronacrisis
De hogeschool bevindt zich in een overmachtssituatie als gevolg van de maatregelen die door de overheid werden genomen om de verspreiding van het coronavirus in te dijken. Daardoor werd de hogeschool genoodzaakt om, naast de afwijkingen t.o.v. de voorziene werkvormen en studiematerialen in de ECTS-fiche, ook afwijkingen te voorzien t.o.v. de informatie over de toetsing in deze ECTS-fiche van dit opleidingsonderdeel. Voor de toetsing wordt/worden de volgende afwijking(en) voorzien:
Update voor de toetsing in de 2de examenperiode d.d. 29.06.20
100% vaardigheidstoets simulatie (afstandsopdracht)
Let op! Deze wijzigingen vervangen dus de informatie over de toetsing in deze ECTS-fiche.
Indien verdere maatregelen vanuit de overheid de hogeschool ertoe zouden noodzaken nog verdere afwijkingen te voorzien voor de toetsing, dan zal de student hier zo gauw mogelijk per e-mail van op de hoogte worden gebracht.
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren
Korte omschrijving
Dit opleidingsonderdeel (olod) behandelt het aanscherpen van mondelinge communicatievaardigheden die nuttig zijn in een professionele context.
Het olod bereidt voor op het juist en vlot praten en presenteren met een mooie uitspraak.
OLR-Leerdoelen (lijst)
01: tools & technieken: ondersteunt de afdeling/organisatie en maakt correct gebruik van passende tools en technieken in functie van marketing- en/of communicatieactiviteiten.
De student hanteert een correcte uitspraak |
03: probleemoplossend & doelgroepgericht: werkt probleemoplossend en doelgroepgericht.
De student onderzoekt nieuwe ontwikkelingen in het vakgebied in relatie tot de eigen werkzaamheden |
05: contacten & relaties: onderhoudt contacten en relaties in functie van het uitvoeren van marketing en/of communicatieprojecten en -acties.
De student drukt zich correct uit in het Nederlands |
07: talen: gebruikt meerdere talen bij het uitvoeren van zijn marketing- of communicatieactiviteiten.
De student hanteert gepaste verbale en non-verbale communicatie tijdens gesprekken |
De student hanteert het jargon uit de beroepsgerichte domeinen |
De student past de vuistregels van een goed telefoongesprek toe |
De student structureert zijn/haar boodschap en hanteert een gepast taalgebuik in functie van zijn doelgroep |
Leerinhoud
- aanscherpen van de kennis en het gebruik van de Nederlandse taal
- belang van non- verbale communicatie
- voorbereiden en uitvoeren van individuele presentaties
- telefoneren (mondeling)
Studiematerialen (tekst): Verplicht
Cursusmateriaal beschikbaar via Digitap.
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Reflectieopdracht | 20,00 | |
Academiejaar | Vaardigheidstoets simulatie | 80,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Reflectieopdracht | 20,00 | |
Tweede examenperiode | Vaardigheidstoets simulatie | 80,00 | |