Academiejaar
2019-20
Komt voor in:
- Graduaat marketing- en communicatiesupport (Antwerpen), trajectschijf 1
- Graduaat marketing- en communicatiesupport (Mechelen)
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
4 studiepunten
Co-titularis(sen): Bollaerts Bart, Jaffal Suad
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Bijzondere maatregelen Coronacrisis
De hogeschool bevindt zich in een overmachtssituatie als gevolg van de maatregelen die door de overheid werden genomen om de verspreiding van het coronavirus in te dijken. Daardoor werd de hogeschool genoodzaakt om, naast de afwijkingen t.o.v. de voorziene werkvormen en studiematerialen in de ECTS-fiche, ook afwijkingen te voorzien t.o.v. de informatie over de toetsing in deze ECTS-fiche van dit opleidingsonderdeel. Voor de toetsing wordt/worden de volgende afwijking(en) voorzien:
Update voor de toetsing in de 2de examenperiode d.d. 29.06.20
Vaardigheidstoets simulatie 100% - digitaal examen (vanop afstand)
Let op! Deze wijzigingen vervangen dus de informatie over de toetsing in deze ECTS-fiche.
Indien verdere maatregelen vanuit de overheid de hogeschool ertoe zouden noodzaken nog verdere afwijkingen te voorzien voor de toetsing, dan zal de student hier zo gauw mogelijk per e-mail van op de hoogte worden gebracht.
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 104,00 uren
Korte omschrijving
Het olod ICT-vaardigheden behandelt het Microsoft Office Word-, Excel- en Powerpoint-pakket.
Het olod ICT-vaardigheden bereidt voor op werken met het Microsoft Office-pakket, meer bepaald met Word, Excel en Powerpoint.
OLR-Leerdoelen (lijst)
01: tools & technieken: ondersteunt de afdeling/organisatie en maakt correct gebruik van passende tools en technieken in functie van marketing- en/of communicatieactiviteiten.
De student maakt grafieken om gegevens te verwerken en voor te stellen |
De student voert basisbewerkingen in Excel uit |
De student vindt gegevens terug in een Excelsheet (zoekfunctie, filteren,...) |
De student drukt werkbladen af uit Excel |
De student gebruikt de verschillende functies in Word om teksten en brieven op te maken |
De student werkt een presentatie uit in PowerPoint |
De student werkt op een correcte wijze met de basistoepassingen van MS Outlook (incl. agenda) |
De student past de verschillende opmaakelementen toe in Word |
De student onderscheidt de verschillende vormen die deel uitmaken van marketingcommunicatie |
Leerinhoud
Microsoft Office-pakket: Word, Excel, Powerpoint + Outlook
Studiematerialen (tekst): Verplicht
Cursusmateriaal beschikbaar via Digitap.
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Vaardigheidstoets simulatie | 100,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Vaardigheidstoets simulatie | 100,00 | |