Academiejaar
2019-20
Komt voor in:
- Graduaat marketing- en communicatiesupport (Antwerpen), trajectschijf 1
- Graduaat marketing- en communicatiesupport (Mechelen)
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Co-titularis(sen): Bouts Patrick
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren
Korte omschrijving
Het opleidingsonderdeel (olod) Professionele vaardigheden nodigt de studenten uit tot kritische reflectie over het eigen gedrag en dat van anderen. We gaan hierbij uit van de persoonlijke resultaten van de LEMO-test. Daarnaast leert de student onder andere constructief (samen)werken en het toepassen van deontologische principes in de eigen werkzaamheden.
Het olod professionele vaardigheden bereidt de student voor op de nodige vaardigheden en attitudes die hij/zij nodig zal hebben bij het uitoefenen van zijn job in het werkveld.
Begincompetenties (tekst)
OLR-Leerdoelen (lijst)
03: probleemoplossend & doelgroepgericht: werkt probleemoplossend en doelgroepgericht.
De student doorbreekt vaste patronen en past zich makkelijk aan in een veranderende omgeving |
De student werkt teamgeest bevorderend: vermijdt spanningen, enthousiasmeert en sluit compromissen |
04: zelfstandig, team, (pro)actief: werkt zowel zelfstandig als in team, en handelt (pro)actief.
De student is steeds op zoek naar nieuwe kennis en vaardigheden |
De student stelt zich open, begripvol en respectvol op in relatie tot anderen |
De student formuleert alternatieve ideeën en oplossingen |
De student presenteert individuele en groepspresentaties. |
08: eigen deskundigheid: zelfkritisch, identificeert eigen professionaliseringsnoden, ontwikkelt en verbetert hierbij permanent de eigen deskundigheid.
De student analyseert en reflecteert over de eigen sterke en zwakke punten |
De student plant het werk gestructureerd |
De student handelt vanuit ethische en deontologische principes en normen |
De student staat open voor suggesties en ideeën van anderen en is bereid daarover mee te denken |
Leerinhoud
- (zelf)reflectie en (zelf)evaluatie
- (zelf)organisatie en planning
- creatief denken
- deontologisch handelen
- samenwerken
- inleving
Studiematerialen (tekst): Verplicht
Cursusmateriaal beschikbaar via Digitap.
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Portfolio | 80,00 | |
Academiejaar | Reflectieopdracht | 20,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Portfolio | 80,00 | |
Tweede examenperiode | Reflectieopdracht | 20,00 | |