Academiejaar
2019-20
Komt voor in:
- Graduaat marketing- en communicatiesupport (Antwerpen), trajectschijf 1
- Graduaat marketing- en communicatiesupport (Mechelen)
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
10 studiepunten
Co-titularis(sen): Janssens Carlos, Mols Nadia, Van der Kraan Harold
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 260,00 uren
Korte omschrijving
In het opleidingsonderdeel (olod) Werkplekleren 2 ontdekken de studenten in groep hoe omvangrijk het marketing- en communicatiewerkveld precies is. Ze nemen contact op met de verschillende spelers en brengen in kaart hoe deze zich tot elkaar verhouden. Wat is het verschil tussen een communicatiebureau en een marketingbureau? Wat doet een reclamebureau precies? Wordt marketing enkel ingezet voor commerciƫle doeleinden? Hun bevindingen worden gepresenteerd aan de hand van een posterpresentatie. Daarnaast gaat iedere student actief aan de slag door mee te werken op allerhande events.
Het olod Werkplekleren 2 bereidt de student voor op een eerste integratie in het werkveld door participatief mee te werken op events.
OLR-Leerdoelen (lijst)
01: tools & technieken: ondersteunt de afdeling/organisatie en maakt correct gebruik van passende tools en technieken in functie van marketing- en/of communicatieactiviteiten.
De student respecteert de bedrijfscultuur, procedures en regels tijdens de events |
De student stelt zich klantvriendelijk op tijdens zijn medewerking op events |
De student bouwt een netwerk uit van bedrijven en organisaties die bereid zijn hun medewerking te verlenen aan het project |
03: probleemoplossend & doelgroepgericht: werkt probleemoplossend en doelgroepgericht.
De student onderneemt tijdig de nodige acties om de opdrachten tot een goed einde te brengen |
De student spoort de verhoudingen tussen de verschillende spelers uit het werkveld op en verantwoordt deze |
De student herkent de basisregels van typografie, kleur- en beeldgebruik |
05: contacten & relaties: onderhoudt contacten en relaties in functie van het uitvoeren van marketing en/of communicatieprojecten en -acties.
De student past zijn werk aan op basis van de feedback van de lector |
04: zelfstandig, team, (pro)actief: werkt zowel zelfstandig als in team, en handelt (pro)actief.
De student houdt zich aan afspraken binnen het team |
De student participeert actief aan de groepsopdracht |
De student is bereid om de werking van zijn groep steeds kritisch te bekijken |
De student gebruikt de juiste technieken om informatie te verzamelen over het doel en de werking van de verschillende actoren in het marketing- en communicatiewerkveld |
08: eigen deskundigheid: zelfkritisch, identificeert eigen professionaliseringsnoden, ontwikkelt en verbetert hierbij permanent de eigen deskundigheid.
De student ontwikkelt een eigen kijk op de uitgebreidheid van en de verhoudingen in het marketing- en communicatiewerkveld |
Leerinhoud
- het speelveld en zijn spelers
- verhouding en verschil tussen marketing en communicatie
- verschil tussen een commerciƫle en een socialprofitonderneming
- meewerken aan events
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Portfolio | 65,00 | |
Academiejaar | Reflectieopdracht | 10,00 | |
Academiejaar | Stage | 25,00 | |