Academiejaar
2019-20
Komt voor in:
- Graduaat marketing- en communicatiesupport (Antwerpen), trajectschijf 2
- Graduaat marketing- en communicatiesupport (Mechelen)
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Onderwijstalen: Nederlands
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren
Korte omschrijving
Het olod PR en voorlichting behandelt de verschillende rollen en taken van de PR-functionaris, het belang van een eenduidige en eenzijdige identiteit en image van een organisatie en het concept voorlichting.
Het olod PR en voorlichting bereidt de student voor op een gedegen kennis van public relations zodat hij de interne en externe communicatie van een bedrijf of organisatie kan ondersteunen.
OLR-Leerdoelen (lijst)
11COMM: projecten en acties: ondersteunt een bedrijf of organisatie bij de uitvoering en de coördinatie van communicatieprojecten en –acties, rekening houdend met de communicatiestrategie.
De student verricht schrijf- en redactiewerk van eenvoudige teksten |
de student is verklaart het belang van het imago en de reputatie van een organisatie |
13COMM: interne en externe communicatie: ondersteunt de interne en externe communicatie van een bedrijf of organisatie.
De student draagt elementen aan om een persmap samen te stellen |
De student herkent de basisregels van typografie, kleur- en beeldgebruik herkennen |
10COMM: data: verzamelt en verwerkt data in functie van de communicatiestrategie en het communicatieplan.
De student zet de PR instrumenten gepast in om een opgelegd doel te bereiken |
12COMM: teksten: schrijft en redigeert eenvoudige teksten binnen een aangeleverd format.
De student benoemt de verschillende stappen benoemen die ondernomen dienen te worden bij crisiscommunicatie |
Leerinhoud
- identiteit en imago / identiteit vs reputatie
- Wat is PR
- De rollen van de PR-functionaris
- networking, incl. perscontacten
- voorlichting
- overheid en non-profit
Studiematerialen (tekst): Verplicht
Cursusmateriaal beschikbaar via Digitap.
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Kennistoets | 40,00 | |
Academiejaar | Vaardigheidstoets hands off | 20,00 | |
Academiejaar | Vaardigheidstoets simulatie | 40,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Kennistoets | 40,00 | |
Tweede examenperiode | Vaardigheidstoets hands off | 20,00 | |
Tweede examenperiode | Vaardigheidstoets simulatie | 40,00 | |