Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Management en Communicatie
campus Meistraat
Meistraat 5 - 2000 Antwerpen
T +32 3 220 55 20 - F +32 3 220 55 59
mc@ap.be
Productieproces32438/1810/1920/1/34
Studiegids

Productieproces

32438/1810/1920/1/34
Academiejaar 2019-20
Komt voor in:
  • Graduaat marketing- en communicatiesupport (Antwerpen), trajectschijf 2
    Afstudeerrichting:
    • Communicatiesupport
  • Graduaat marketing- en communicatiesupport (Mechelen)
    Afstudeerrichting:
    • Communicatiesupport
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Onderwijstalen: Nederlands
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel is tolereerbaar onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren

Volgtijdelijkheid

Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.

Korte omschrijving

Het olod productieproces behandelt verschillende mediatechnieken. De student krijgt een technisch overzicht van de verschillende mediakanalen en het productieproces ervan. 
Het olod productieproces bereidt voor op een gedegen kennis van zaken wat betreft de technische aspecten van de verschillende media.

OLR-Leerdoelen (lijst)

11COMM: projecten en acties: ondersteunt een bedrijf of organisatie bij de uitvoering en de coördinatie van communicatieprojecten en –acties, rekening houdend met de communicatiestrategie.
De student volgt een bestelling op van aanvraag tot aflevering
De student beschrijft de gebruikte technieken en apparatuur in het productieproces
De student interpreteert en vergelijkt offertes op correcte wijze
De student herkent technische eigenschappen van bepaalde media
08: eigen deskundigheid: zelfkritisch, identificeert eigen professionaliseringsnoden, ontwikkelt en verbetert hierbij permanent de eigen deskundigheid.
De student schrijft teksten in het Engels op niveau B1+ (CEFR)
10COMM: data: verzamelt en verwerkt data in functie van de communicatiestrategie en het communicatieplan.
De student somt de verschillende tussenstappen in het productieproces op en welke partijen hierbij betrokken zijn

Leerinhoud

  • overzicht van de verschillende media (grafisch, fotografisch, audio en visueel)
  • publicatievormen
  • technische eigenschappen van de verschillende media
  • het productieproces
  • productiebedrijven


Studiematerialen (tekst): Verplicht

Cursusmateriaal beschikbaar via Digitap.

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Hoor- en/of werkcolleges12,00 uren
Practicum en/of oefeningen12,00 uren
Werktijd buiten de contacturen54,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
AcademiejaarKennistoets70,00
AcademiejaarVaardigheidstoets hands off30,00
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodeVaardigheidstoets hands off30,00
Tweede examenperiodeKennistoets70,00