Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Management en Communicatie
campus Meistraat
Meistraat 5 - 2000 Antwerpen
T +32 3 220 55 20 - F +32 3 220 55 59
mc@ap.be
Professional English 3 Communicatie32442/1810/1920/1/73
Studiegids

Professional English 3 Communicatie

32442/1810/1920/1/73
Academiejaar 2019-20
Komt voor in:
  • Graduaat marketing- en communicatiesupport (Antwerpen), trajectschijf 2
    Afstudeerrichting:
    • Communicatiesupport
  • Graduaat marketing- en communicatiesupport (Mechelen)
    Afstudeerrichting:
    • Communicatiesupport
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Onderwijstalen: Nederlands
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel is tolereerbaar onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren

Volgtijdelijkheid

Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.

Korte omschrijving

In dit opleidingsonderdeel (olod) worden je kennis en vaardigheden die nuttig zijn om je in een  professionele omgeving, vlot en accuraat in het Engels te kunnen uitdrukken - zowel verbaal als  schriftelijk - uitgediept naar niveau B1+ (CEFR), met aandacht voor jargon (marketing).

OLR-Leerdoelen (lijst)

12MARK: commerciële medewerkers: biedt ondersteuning aan commerciële medewerkers.
De student geeft een gestructureerde presentatie
07: talen: gebruikt meerdere talen bij het uitvoeren van zijn marketing- of communicatieactiviteiten.
De student schrijft een zakelijke e-mail, binnen een aangeleverd format
13COMM: interne en externe communicatie: ondersteunt de interne en externe communicatie van een bedrijf of organisatie.
De student bereidt een gestructureerde presentatie voor
De student breidt zijn opleidingsgerichte woordenschat verder uit
De student drukt zich op gepaste, professionele wijze uit
De student maakt correct gebruik maken van passende tools en technieken.
11MARK: projecten en acties: ondersteunt een bedrijf of organisatie bij de uitvoering en de coördinatie van marketingprojecten- en acties, rekening houdend met de marketingstrategie.
De student drukt zich verstaanbaar uit in beroepssituaties (gesprekken, telefoongesprekken)
De student bereidt een gestructureerde presentatie voor
De student breidt zijn opleidingsgerichte woordenschat verder uit
De student drukt zich op gepaste, professionele wijze uit
De student maakt correct gebruik maken van passende tools en technieken.
12COMM: teksten: schrijft en redigeert eenvoudige teksten binnen een aangeleverd format.
De student drukt zich verstaanbaar uit in beroepssituaties (gesprekken, telefoongesprekken)

Leerinhoud

  • lezen en en begrijpen van teksten op niveau B1+ 
  • opstellen van zakelijke communicatie (schriftelijk) op niveau B1+
  • aanscherpen van de kennis en het gebruik van de Engelse taal (mondeling en schriftelijk) op niveau B1+

Studiematerialen (tekst): Verplicht

Cursusmateriaal beschikbaar via Digitap.

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Hoor- en/of werkcolleges8,00 uren
Practicum en/of oefeningen16,00 uren
Werktijd buiten de contacturen54,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
AcademiejaarVaardigheidstoets simulatie100,00
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodeVaardigheidstoets simulatie100,00