01: tools & technieken: ondersteunt de afdeling/organisatie en maakt correct gebruik van passende tools en technieken in functie van marketing- en/of communicatieactiviteiten.
De student beheert informatie en data (bv.elementen voor de persmap verzamelen, aanpassingen doen op de website, ,...). |
03: probleemoplossend & doelgroepgericht: werkt probleemoplossend en doelgroepgericht.
De student werkt zelfstandig binnen eigen taakomschrijving |
De student gaat authentiek om met bezwaren, weerstand en klachten |
De student neemt zijn verantwoordelijkheid op gecoacht door de werkplekbegeleider |
05: contacten & relaties: onderhoudt contacten en relaties in functie van het uitvoeren van marketing en/of communicatieprojecten en -acties.
De student gebruikt meerdere talen bij het uitvoeren van de marketing- of communicatieactiviteiten |
07: talen: gebruikt meerdere talen bij het uitvoeren van zijn marketing- of communicatieactiviteiten.
De student volgt de geplande acties op en evalueert deze naderhand |
De student hanteert gepast verbaal gedrag |
De student hanteert een zelfkritische houding |
09: kwaliteitszorg: draagt in overleg met de leidinggevende bij aan de kwaliteitszorg door projecten en acties op te volgen, te evalueren, verbetervoorstellen te formuleren en deze te implementeren.
De student formuleert en bespreekt ideeën ter verbetering van de marketingacties |
De student legt vlot verbanden tussen gegevens i.v.m de communicatiestrategie en het communicatieplan |
11COMM: projecten en acties: ondersteunt een bedrijf of organisatie bij de uitvoering en de coördinatie van communicatieprojecten en –acties, rekening houdend met de communicatiestrategie.
De student vertaalt communicatiedoelen in concrete communicatie-acties. |
De student neemt actief deel aan het zoeken van nieuwe doorbrekende ideeën en alternatieven om het gewenste resultaat te bereiken |
De student werkt ideeën uit voor de promotiecampagnes |
De student bepaalt in overleg met de leidinggevende de doelstellingen, de doelgroep en de kanalen voor de actie of project. |
De student schrijft teksten, binnen een aangeleverd format |
13COMM: interne en externe communicatie: ondersteunt de interne en externe communicatie van een bedrijf of organisatie.
De student draagt bij aan het opzetten of verbeteren van (bestaande) interne informatiestructuren |
De student ondersteunt de externe communicatie van een bedrijf of organisatie |
De student ondersteunt in opdracht van een leidinggevende de organisatie van communicatie- en/of marketingevents |
11MARK: projecten en acties: ondersteunt een bedrijf of organisatie bij de uitvoering en de coördinatie van marketingprojecten- en acties, rekening houdend met de marketingstrategie.
De student werkt ideeën uit voor de promotiecampagnes |
De student bepaalt in overleg met de leidinggevende de doelstellingen, de doelgroep en de kanalen voor de actie of project. |
De student schrijft teksten, binnen een aangeleverd format |
02: informatie- en databeheer: helpt bij het beheer van de informatie en data (van een afdeling) van een bedrijf of organisatie.
De student werkt doelgroepgericht, zowel met interne als externe doelgroepen. |
04: zelfstandig, team, (pro)actief: werkt zowel zelfstandig als in team, en handelt (pro)actief.
De student werkt constructief samen binnen het team en handelt actief. |
De student identificeert eigen professionaliseringsnoden |
De student onderhoudt contacten en relaties in functie van het uitvoeren van marketing en/of communicatieprojecten en -acties |
06: projecten en acties: organiseert marketing en/of communicatieprojecten en -acties en stemt af met de betrokken partijen.
De student benoemt de maatschappelijke en technologische ontwikkelingen met impact op de mediamarkt |
08: eigen deskundigheid: zelfkritisch, identificeert eigen professionaliseringsnoden, ontwikkelt en verbetert hierbij permanent de eigen deskundigheid.
De student past zijn communicatiestijl aan de doelgroep en het communicatieformat aan. |
De student formuleert en bespreekt ideeën ter verbetering van de marketingacties |
De student handelt zorgvuldig en stipt |
De student volgt de recente ontwikkelingen in verband met marketing en communicatie op |
De student draagt bij aan het opzetten of verbeteren van (bestaande) interne communicatiestructuren |
10COMM: data: verzamelt en verwerkt data in functie van de communicatiestrategie en het communicatieplan.
De student verzamelt en verwerkt data |
De student ondersteunt de organisatie met een specifiek communicatiegerelateerd project rekening houdende met de communicatiestrategie |
12COMM: teksten: schrijft en redigeert eenvoudige teksten binnen een aangeleverd format.
De student redigeert teksten, binnen een aangeleverd format |
De student schrijft een helder en samenhangend verslag |
De student schrijft en post een blog en/of vlog op social media |
De student verzamelt gegevens voor de interne berichtgeving |
De student hanteert een probleemoplossende aanpak |