01: tools & technieken: ondersteunt de afdeling/organisatie en maakt correct gebruik van passende tools en technieken in functie van marketing- en/of communicatieactiviteiten.
| De student beheert informatie en data (bv.elementen voor de persmap verzamelen, aanpassingen doen op de website, ,...). |
03: probleemoplossend & doelgroepgericht: werkt probleemoplossend en doelgroepgericht.
| De student werkt zelfstandig binnen eigen taakomschrijving |
| De student gaat authentiek om met bezwaren, weerstand en klachten |
| De student neemt zijn verantwoordelijkheid op gecoacht door de werkplekbegeleider |
05: contacten & relaties: onderhoudt contacten en relaties in functie van het uitvoeren van marketing en/of communicatieprojecten en -acties.
| De student gebruikt meerdere talen bij het uitvoeren van de marketing- of communicatieactiviteiten |
07: talen: gebruikt meerdere talen bij het uitvoeren van zijn marketing- of communicatieactiviteiten.
| De student volgt de geplande acties op en evalueert deze naderhand |
| De student hanteert gepast verbaal gedrag |
| De student hanteert een zelfkritische houding |
09: kwaliteitszorg: draagt in overleg met de leidinggevende bij aan de kwaliteitszorg door projecten en acties op te volgen, te evalueren, verbetervoorstellen te formuleren en deze te implementeren.
| De student formuleert en bespreekt ideeën ter verbetering van de marketingacties |
| De student legt vlot verbanden tussen gegevens i.v.m de communicatiestrategie en het communicatieplan |
11COMM: projecten en acties: ondersteunt een bedrijf of organisatie bij de uitvoering en de coördinatie van communicatieprojecten en –acties, rekening houdend met de communicatiestrategie.
| De student vertaalt communicatiedoelen in concrete communicatie-acties. |
| De student neemt actief deel aan het zoeken van nieuwe doorbrekende ideeën en alternatieven om het gewenste resultaat te bereiken |
| De student werkt ideeën uit voor de promotiecampagnes |
| De student bepaalt in overleg met de leidinggevende de doelstellingen, de doelgroep en de kanalen voor de actie of project. |
| De student schrijft teksten, binnen een aangeleverd format |
13COMM: interne en externe communicatie: ondersteunt de interne en externe communicatie van een bedrijf of organisatie.
| De student draagt bij aan het opzetten of verbeteren van (bestaande) interne informatiestructuren |
| De student ondersteunt de externe communicatie van een bedrijf of organisatie |
| De student ondersteunt in opdracht van een leidinggevende de organisatie van communicatie- en/of marketingevents |
11MARK: projecten en acties: ondersteunt een bedrijf of organisatie bij de uitvoering en de coördinatie van marketingprojecten- en acties, rekening houdend met de marketingstrategie.
| De student werkt ideeën uit voor de promotiecampagnes |
| De student bepaalt in overleg met de leidinggevende de doelstellingen, de doelgroep en de kanalen voor de actie of project. |
| De student schrijft teksten, binnen een aangeleverd format |
02: informatie- en databeheer: helpt bij het beheer van de informatie en data (van een afdeling) van een bedrijf of organisatie.
| De student werkt doelgroepgericht, zowel met interne als externe doelgroepen. |
04: zelfstandig, team, (pro)actief: werkt zowel zelfstandig als in team, en handelt (pro)actief.
| De student werkt constructief samen binnen het team en handelt actief. |
| De student identificeert eigen professionaliseringsnoden |
| De student onderhoudt contacten en relaties in functie van het uitvoeren van marketing en/of communicatieprojecten en -acties |
06: projecten en acties: organiseert marketing en/of communicatieprojecten en -acties en stemt af met de betrokken partijen.
| De student benoemt de maatschappelijke en technologische ontwikkelingen met impact op de mediamarkt |
08: eigen deskundigheid: zelfkritisch, identificeert eigen professionaliseringsnoden, ontwikkelt en verbetert hierbij permanent de eigen deskundigheid.
| De student past zijn communicatiestijl aan de doelgroep en het communicatieformat aan. |
| De student formuleert en bespreekt ideeën ter verbetering van de marketingacties |
| De student handelt zorgvuldig en stipt |
| De student volgt de recente ontwikkelingen in verband met marketing en communicatie op |
| De student draagt bij aan het opzetten of verbeteren van (bestaande) interne communicatiestructuren |
10COMM: data: verzamelt en verwerkt data in functie van de communicatiestrategie en het communicatieplan.
| De student verzamelt en verwerkt data |
| De student ondersteunt de organisatie met een specifiek communicatiegerelateerd project rekening houdende met de communicatiestrategie |
12COMM: teksten: schrijft en redigeert eenvoudige teksten binnen een aangeleverd format.
| De student redigeert teksten, binnen een aangeleverd format |
| De student schrijft een helder en samenhangend verslag |
| De student schrijft en post een blog en/of vlog op social media |
| De student verzamelt gegevens voor de interne berichtgeving |
| De student hanteert een probleemoplossende aanpak |