Aanvullende informatie op Digitap en in de studiewijzer.
Kris Van den Branden/ Onderwijs voor de 21ste eeuw: Een boek voor leerkrachten en ouders (zevende druk). Uitgeverij ACCO.
Kris Van den Branden (2019). Rethinking schools and renewing energy for learning. Research, principles and practice. New York: Routledge.
Looby MAcnamara (2017). Permacultuur in je persoonlijke en sociale leven, ISBN9789062240289. Uitgever Jan Van Arkel.
Andreas Schleicher (2018). World Class: How to build a 21st-century school system, Strong Performers and Successful Reformers in Education, OECD Publishing, Paris.
ISBN (print) 978-92-64-299479 ISBN (PDF) 978-92-64-300002
Azghari, Y. (2005). Cultuurbepaalde communicatie. Waarden en belangen van passieve en actieve culturen. Soest: Nelissen.
Geest, N. van der (2006), Intercultureel is vele visies. Kunstzone, 5 (6), 4-7
Geest, N. van der (2006), Interculturele competenties. Actuele kunst heeft intercultureel competente kunstenaars nodig. Kunstzone 5 (6), 6-9
Hofstede, G. & Hofstede, G.J. (2005).
Allemaal andersdenkenden. Omgaan met cultuurverschillen. Amsterdam, Antwerpen: Uitgeverij Contact. Kostelijk, E.J., Julsing, M. & Wollerich, Y. (2008). Onderzoek Internationalisering Studenten Hanzehogeschool. Groningen: HanzeConnect.
Mudde, S. (1995). Je staat midden in het leven. Een onderzoek naar de kwaliteit van kortdurende internationale jongerenuitwisselingen. Amsterdam: Stichting Alexander.
Nunez, C., Nunez Mahdi, R. & Popma, L. (2007). Interculturele communicatie: van ontkenning tot wederzijdse integratie. Assen: Van Gorcum.
Oudenhoven, J.P. van, & Zee, K.I. van der (2002). Predicting multicultural effectiveness of international students: The multicultural Personality questionnaire. International Journal of Intercultural Relationships, 26 (6), 703-726.
Oudenhoven, J.P. van. (2008). Cross-culturele psychologie. De zoektocht naar verschillen en overeenkomsten tussen culturen. Bussum: uitgeverij Coutinho.
Pinto, D. (1994). Interculturele communicatie. Dubbel perspectief door de driestappen-methode voor het doeltreffend overbruggen van verschillen. Houten: Bohn Sta eu Van Loghum.
Ruimte aan verscheidenheid. Kunst en kunstonderwijs in lokaal en mondiaal perspectief. Utrecht: Centrum voor onderzoek Hogeschool voor de Kunsten.
Stier, J. (2003). Internationalisation, ethnic Diversity and the acquistion of intercultural competencies. International Education, 14 (1), 77-91.
Vink, N. (2001). Grenzeloos communiceren. Een nieuwe benadering van interculturele communicatie. Amsterdam: KIT Publishers.
Vossestein, J. (2003). Vreemd volk, over gedrag in andere culturen. Amsterdam: KIT Publishers.
Williams, J. (1996). Across the Street, Around the World: a handbook for cultural exchange. Londen: British American Arts Association Ltd.
Zijlmans, K. & Damme, W. van. (2008). Interculturalisation in Art: Conceptualizing Processes and Products. World Art Studies: exploring concepts and Approaches. Amsterdam: Valiz.
Wiesand, A.J. et al..(2008). Sharing Diversity. National Approaches to Intercultural Dialogue in Europe: study for the European Commission. Bonn: European Institute for Comparative Cultural Research.
Fase, W. (1994). Etnic Diversions in Western European Education, New York: Waxmann.
Vink, N. (2001). Grenzeloos communiceren, een nieuwe benadering van interculturele communicatie, Amsterdam: KIT Publishers.
Shadid, W.A. (1998) Interculturele communicatie in: Pennix, R. e.a. Etnische minderheden en de multiculturele samenleving, Groningen: Wolters-Noordhoff.
Het gaat steeds beter. Activerende werkvormen voor de opleidingspraktijk ISBN 9789031347339
Activerende werkvormen voor BETA docenten - ISBN: 987-90-441-3559-6
Hartelijk gefaciliteerd! Interactief veranderen in de praktijk : praktijkboek voor slimmer werken met groepen in interactieve meetings; Noordik, Annet; Blijsie, Jeroen - Deventer 2015 ISBN 978-90-13-04623-6
Coöperatief leren in een krachtige leeromgeving: handboek probleemgestuurd leren in de praktijk; Dochy, Filip; Heylen, Ludo; van de Mosselaer, Herman
ACCO 2000 ISBN ISBN 90-334-4516-6
Coöperatieve leerstrategieën : research, principes en de praktische uitwerking : beknopte uitgave ; Kagan, Spencer - BAZALT 2013 ISBN 978-94-6118-147-3
UDL: Universal Design for Learning in de praktijk : lessen ontwerpen voor iedereen - Nelson, Loui Lord - ISBN 978-94-6337-020-2 Pelckmans Pro, 2016
Werken aan een inclusieve samenleving : goede praktijken ; Bolsenbroek, Anouk; van Houten, Douwe - ISBN 978-90-244-1863-3 - Nelissen, 2010
Hervormen van binnenuit : praktijkvoorbeelden van sterk onderwijs; Smets, Wouter; De Man, Luc; Monard, Georges [naw.] - ISBN 978-94-6344-222-0
Acco, 2017
Solidariteit in superdiversiteit : handvatten voor concrete actie ; Schuermans, Nick ; Vandenabeele, Joke; Oosterlynck, Stijn; Jans, Marc; Holemans, Dirk
ISBN 978-94-6292-985-2 Acco, 2017
UDL lessen ontwerpen voor iedereen - ISBN 978 94 6337 020 2
Het gaat steeds beter! Activerende werkvormen voor de opleidingspraktijk - ISBN 978 90 313 4733 9
Het didactische werkvormenboek - ISBN 978 9023255611
https://beeldtaalblog.wordpress.com/category/emotie/
http://www.scriptiebank.be/scriptie/2011/kunst-en-maatschappelijk-engagement-een-onderzoek-naar-cosmopolitan-chicken-project
https://libertaireorde.wordpress.com/2016/08/18/rebellie-een-universele-en-geweldloze-taal-in-textiele-vormen/
http://www.communicerenmetarmen.be/4-uitwerking/sprekende-beelden
https://www.studiosesam.be/sesam-publicaties/publicaties/woorden-en-beelden-kleurig-kiezen/