Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Wetenschap en Techniek
campus Spoor Noord Ellermanstraat
Ellermanstraat 33 - 2060 Antwerpen
wt@ap.be
Anderstalige communicatie 3 : Frans32988/1732/1920/1/74
Studiegids

Anderstalige communicatie 3 : Frans

32988/1732/1920/1/74
Academiejaar 2019-20
Komt voor in:
  • Bachelor in de grafische en digitale media, trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
  • examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
  • examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Titularis: Goedemé Lien
Onderwijstalen: Frans, Nederlands
Kalender: Semester 1
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 15.10.2019 (1ste semester)
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren

Volgtijdelijkheid

Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.

Korte omschrijving

In AC3 wordt de kennis van het Frans die je in het middelbaar hebt verworven, herhaald. Je initiële taalniveau zal bepaald worden middels een oriënterende test aan het begin van het academiejaar. 

OLR-Leerdoelen (lijst)

Samenwerken. Mondelinge communicatie
begrijpt werkgerelateerde inhoud in auditieve en audiovisuele bronnen in het Frans
ontwikkelt professionele vaardigheden met betrekking tot de verschillende aspecten van zakelijke communicatie in het Frans
past de kennis van basisgrammatica in het Frans toe
Samenwerken. Schriftelijke communicatie
maakt een werkstuk op basis van anderstalige bronnen in het Frans
ontwikkelt professionele vaardigheden met betrekking tot de verschillende aspecten van zakelijke communicatie in het Frans
past de kennis van basisgrammatica in het Frans toe
Strategische ontwikkeling. Verkoop faciliteren
begrijpt werkgerelateerde inhoud in auditieve en audiovisuele bronnen in het Frans
kan de algemene, grafische, commerciële en multimediale woordenschat in het Frans contextueel kaderen en gebruiken
kan klanten op een professionele manier te woord staan in het Frans, zowel mondeling als schriftelijk
ontwikkelt professionele vaardigheden met betrekking tot de verschillende aspecten van zakelijke communicatie in het Frans

Leerinhoud

  • Je leert telefoneren in het Frans, zakelijke e-mails sturen, afspraken maken / verzetten / annuleren en klanten onthalen.
  • Je herhaalt de basis van de Franse grammaire (niveau 1).
  • Je leert omgaan met de typische informatie die circuleert in je toekomstige beroepscontext via luister-, spreek-, lees- en schrijfoefeningen en verwerft aldus de algemene, commerciële, grafische en multimediale woordenschat en vakterminologie in het Frans.
  • De permanente evaluatie gebeurt via:
    • schrijfopdrachten
    • online oefeningen
    • mondelinge opdrachten






 

Studiematerialen (tekst): Verplicht

  • cursus Anderstalige communicatie 3 - digitaal
  • licentie voor het DigiTAAL Werkboek eXplio - online oefeningen
  • Eclairs de grammaire, Die Keure - referentiewerk grammaire

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Hoor- en/of werkcolleges18,00 uren
Practicum en/of oefeningen
Werkplekleren en/of stage
Werktijd buiten de contacturen60,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
AcademiejaarVaardigheidstoets hands on permanent (Permanente evaluatie)50,00Schrijfopdrachten, online oefeningen, mondelinge opdrachten tijdens contacturen, digitale toets
AcademiejaarVaardigheidstoets simulatie50,00Schriftelijk, digitaal
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodeVaardigheidstoets simulatie100,00Schriftelijk, digitaal

Toetsing (tekst)

PERMANENTE EVALUATIE MET VERPLICHTE AANWEZIGHEID omdat de competentiegerichte leerprocessen met specifieke accenten op vaardigheidstrainingen en attitudevorming enkel kunnen verworven en geëvalueerd worden binnen de vooropgestelde onderwijssetting.

Je kan voor de examenvorm permanente evaluatie maximaal 2 afwezigheden inhalen en dit enkel indien het organisatorisch mogelijk is. Je neemt het initiatief om binnen de 3 kalenderdagen na het gemiste evaluatiemoment (deadline opdracht, portfolio, presentatie, etc) met de lector deze inhaalmogelijkheid in te plannen. Indien inhalen niet mogelijk is resulteert dit in een score 0 voor het gemiste evaluatiemoment.
In uitzonderlijke gevallen kan het departementshoofd hiervan afwijken.

Inzendingen voor opdrachten bestaan steeds uit eigen werk en worden ingediend binnen de voorziene deadlines. Indien gedachtegoed, beelden of teksten, ideeën, ontwerpen of delen van ontwerpen van anderen worden gebruikt, dienen de auteur, ontwerper en / of locatie van het werk duidelijk vermeld te worden om plagiaat – en dus examenfraude – te vermijden.