Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Onderwijs en Training
campus Spoor Noord Noorderplaats
Noorderplaats 2 - 2000 Antwerpen
ot@ap.be
Vakinhoudelijke verruiming vak 2/6 - Leren in de praktijk33229/1709/1920/1/87
Studiegids

Vakinhoudelijke verruiming vak 2/6 - Leren in de praktijk

33229/1709/1920/1/87
Academiejaar 2019-20
Komt voor in:
  • Educatieve bachelor in het secundair onderwijs
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Titularis: Bernaert Ilse
Andere co-titularis(sen): Beine Ann, Laurent Marleen
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 09.03.2020 (2de semester)
Tweede examenkans: niet mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.

Volgtijdelijkheid

Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.

Onderwijsorganisatie (tekst)

Vak Nederlands

Dit opleidingsonderdeel bied je de kans om een project op te starten in jouw stageschool. Jij staat in voor de voorbereiding ter plaatse gedurende het eerste semester van een nieuw project dat je met de laatstejaarsstudenten Nederlands zal uitvoeren in het tweede semester.

Vak Gezondheidsopvoeding

Je leert actief participerend samenwerken in een schoolteam. Je ervaart hoe je zowel vakspecifiek als vakoverstijgend leeractiviteiten samen kan uitwerken. Je zet je vakinhoudelijke en vakdidactische expertise gericht in.

OLR-Leerdoelen (lijst)

Interactie: constructief samenwerken
is respectvol en open in communicatie met anderen en hanteert een transparante manier van communiceren
Interactie: diversiteit hanteren
benadert en waardeert diversiteit positief bij medestudenten, lectoren, externe partners en op maatschappelijk vlak
Interactie: inspirerend coachen
is respectvol en open in communicatie met anderen en hanteert een transparante manier van communiceren
Leerbevordering: (internationale) onderwijs gerelateerde kennis integreren
integreert op basis van kritische ingesteldheid en maatschappelijke betrokkenheid vernieuwende elementen in eigen lesmateriaal
stuurt zichzelf bij d.m.v. kritische beschouwing op onderwijs en maatschappij
Leerbevordering: geschikte leerinhouden hanteren
hanteert domeinspecifieke en vakoverschrijdende kennis, inzichten, vaardigheden en attitudes i.f.v. de doelen en de beginsituatie
Zelfontwikkeling: creatief denken
bekijkt problemen vanuit meerdere invalshoeken en zoekt nieuwe oplossingen i.f.v de context
geeft op een originele manier vorm aan oplossingen
Zelfontwikkeling: kritisch reflecteren
stuurt zichzelf bij d.m.v. kritische beschouwing op onderwijs en maatschappij
hanteert domeinspecifieke en vakoverschrijdende kennis, inzichten, vaardigheden en attitudes i.f.v. de doelen en de beginsituatie
Zelfontwikkeling: onderzoekend handelen
integreert op basis van kritische ingesteldheid en maatschappelijke betrokkenheid vernieuwende elementen in eigen lesmateriaal
Zelfontwikkeling: planmatig handelen
is in staat een planning op korte en langere termijn uit te voeren
speelt soepel in op uiteenlopende omstandigheden en vragen
Zelfontwikkeling: veerkrachtig handelen
speelt soepel in op uiteenlopende omstandigheden en vragen

Leerinhoud

De focus ligt op de ervaring van de student met projectmatig werken en multidisciplinair samenwerken.  

Concrete organisatorische en inhoudelijke informatie is terug te vinden in de studiewijzer 'Leren in de praktijk: 3de trajectschijf'

Studiematerialen (lijst)

Studiewijzer Leren in de praktijk: 3de trajectschijfVerplicht
Digitale leeromgevingVerplicht€ 5,00

Toetsing (tekst)

Vak Gezondheidsopvoeding

- logboek

- presentatie

Gedetailleerde opdracht: zie studiewijzer 'OLOD Leren in de praktijk - vakinhoudelijke verruiming PAV 6'


Vak Nederlands

- logboek

- realisatie van project

- mondelinge presentatie

Gedetailleerde opdracht: zie studiewijzer 'OLOD Leren in de praktijk - vakinhoudelijke verruiming PAV 6'