Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Koninklijk Conservatorium Antwerpen
campus Desguinlei
Desguinlei 25 - 2018 Antwerpen
T +32 3 244 18 00 - F +32 3 238 90 17
conservatorium@ap.be
Project 228031/1829/2021/1/65
Studiegids

Project 2

28031/1829/2021/1/65
Academiejaar 2020-21
Komt voor in:
  • Bachelor in het drama, trajectschijf 2
    Afstudeerrichting:
    • woordkunst
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 6 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
  • creditcontract.
  • examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
  • examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Titularis: Vertongen Marleen
Andere co-titularis(sen): Vanhauwaert Maud
Co-titularis(sen) zijn nog niet (allemaal) gekend.
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Academiejaar
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 31.10.2020 (Academiejaar)
Tweede examenkans: niet mogelijk.
Delibereerbaarheid: Voor dit opleidingsonderdeel moet je slagen (wordt nooit gedelibereerd).
Totale studietijd: 180,00 uren

Volgtijdelijkheid

geslaagd voor Atelier 1 (podium, schrijven, media, project) EN geslaagd voor Lichamelijk bewustzijn 1 EN geslaagd voor Beweging 1 EN geslaagd voor Stemtraining 1.

Korte omschrijving

Docenten
Maud Vanhauwaert
En gastdocenten

OLR-Leerdoelen (lijst)

1. Artistiek concept - 1.1. materiaal verwerken
maakt het persoonlijke standpunt prioritair in het brengen van een tekst, presentatie of performance
vindt een eigen standpunt ten opzichte van opgelegd materiaal.
1. Artistiek concept - 1.2. presentatie vormgeven
vertoont een artistieke attitude en verantwoordelijkheid in elk project
voltooit een opdracht met restricties en vrijheden vanuit de docent en in samenspraak met andere studenten.
2. Vaktechnisch - 2.1. parameters en structuren beheersen
reageert goed en improviseert gepast bij onverwachte situaties.
2. Vaktechnisch - 2.3. lichamelijk en ruimtelijk bewustzijn
toont diens bewustzijn van lichamelijke en verbale mogelijkheden
4. Positioneren - 4.3. reflecteren
gaat om met vormende kritiek en feedback.

Leerinhoud

De student wordt uitgedaagd om kruisbestuivingen tussen de uitvoeringsvakken te onderzoeken en vorm te geven. In de presentatie van dat onderzoek neemt de student een persoonlijk standpunt in.

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Artistieke praktijk60,00 uren
Werktijd buiten de contacturen120,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
AcademiejaarArtistieke praktijk100,00