Academiejaar
2020-21
Komt voor in:
- Graduaat sociaal-cultureel werk (uitdovend), trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Co-titularis(sen): Geerts Simon
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Delibereerbaarheid: Voor dit opleidingsonderdeel moet je slagen (wordt nooit gedelibereerd).
Totale studietijd: 40,00 uren
Korte omschrijving
We gaan aan de slag met de participatieve theatermethode van Augusto Boal om zo methodisch onderbouwde sociale en culturele veranderingen te induceren.
OLR-Leerdoelen (lijst)
BSC3 participeren, organiseren en coachen van samenwerkingsverbanden.
het eigen functioneren kunnen bevragen en bijsturen i.f.v. het leiding geven aan het eigen handelen |
AC4 vermogen tot projectmatig werken.
De student zet educatieve programma’s op vanuit een open doeloriëntatie en verantwoordt zich voor de gezette stappen |
BSC13 positioneren in een diverse context en in dialoog gaan met de andere in wederzijds respect.
de verschillende functies van overleg kunnen hanteren en gericht kunnen interveniëren op taak- en procesniveau |
BSC12 maken van doelgroepanalyse.Het leggen van contacten en groepsdynamisch werken met specifieke doelgroepen.
de groeimogelijkheden van medewerkers individueel en als groep kunnen inschatten en aanspreken |
de eigen leidinggevende positie onderkennen (o.m. de eigen spontane begeleidingsstijl), er bewust kunnen mee omgaan en bijsturen waar nodig |
Leerinhoud
- Aspecten van leiding geven
- Leary
- Vergadertechnieken leidinggevende
- Participatieve theatermethode Augusto Boal
- Groepsontwikkeling/groepsfases
Studiematerialen (tekst): Verplicht
Online reader via digitale leeromgeving
Links leerinhouden via digitale leeromgeving
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Reflectieopdracht | 100,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Reflectieopdracht | 100,00 | |
Toetsing (tekst)
Studenten moeten minstens in 80% van de lesmomenten aanwezig zijn én actief deelnemen aan het afstandsonderwijs om te mogen deelnemen aan de evaluatie.
Wanneer een student niet geslaagd is in eerste zittijd, komt hij pas in aanmerking voor deelname aan tweede zittijd wanneer hij voldaan heeft aan de voorwaarde van de aanwezigheden (minstens 80% van de lessen aanwezig geweest).