Academiejaar
2020-21
Komt voor in:
- Graduaat sociaal-cultureel werk (uitdovend), trajectschijf 1
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Co-titularis(sen): Van Houtven Sarina
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Delibereerbaarheid: Voor dit opleidingsonderdeel moet je slagen (wordt nooit gedelibereerd).
Totale studietijd: 40,00 uren
Korte omschrijving
We gaan aan de slag met de Nederlandse taal. We leren deze te beheersen om zo correct te rapporteren, activiteiten te omschrijven, brieven te sturen, mails en persberichten op te stellen.
OLR-Leerdoelen (lijst)
BSC14 als intermediair reflecteren op de eigen positie en vanuit een open oor en oog voor wat leeft, de vertaling maken naar het professioneel handelen.
De student stelt specifieke teksten op (brief, email, uitnodiging, persbericht), rekeninghoudend met de BIN-normen en de criteria voor vormgeving. |
De student werkt specifieke teksten uit (brief, email, uitnodiging, persbericht) op een inhoudelijk correcte en goed gestructureerde manier. |
BSC5 administratief en logistiek ondersteunen van eigen taakuitoefening en van samenwerkingsverbanden.
De student werkt specifieke teksten uit (brief, email, uitnodiging, persbericht) op een inhoudelijk correcte en goed gestructureerde manier. |
De student schrijft lezergericht, rekeninghoudend met de doelen, doelgroep en context. |
De student gebruikt een tekstverwerkingsprogramma om specifieke teksten (brief, email, uitnodiging, persbericht) op een verzorgde manier te presenteren. |
De student werkt een aantrekkelijke brochure en affiche uit met behulp van een grafisch programma. |
BSC7 reflecteren op de eigen praktijk en deze van samenwerkingsverbanden.
De student gebruikt een tekstverwerkingsprogramma om specifieke teksten (brief, email, uitnodiging, persbericht) op een verzorgde manier te presenteren. |
BSC4 integraal bewaken en bevorderen van de kwaliteit van eigen taakuitoefening en van samenwerkingsverbanden.
De student past de belangrijkste regels toe op het gebied van zinsconstructie, interpunctie en spelling. |
De student schrijft lezergericht, rekeninghoudend met de doelen, doelgroep en context. |
BSC8 bevorderen van eigen professionele ontwikkeling en deze van het beroep.
De student werkt een aantrekkelijke brochure en affiche uit met behulp van een grafisch programma. |
De student stelt specifieke teksten op (brief, email, uitnodiging, persbericht), rekeninghoudend met de BIN-normen en de criteria voor vormgeving. |
Leerinhoud
taaloefeningen ( spelling, zinsconstructie, opbouw van teksten, ... )
uitwerken van een activiteit
opstellen van brochures, flyers, biref, mail
APA normen
BIN normen
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Kennistoets | 67,00 | |
Academiejaar | Vaardigheidstoets hands off | 33,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Kennistoets | 67,00 | |
Tweede examenperiode | Vaardigheidstoets hands off | 33,00 | |
Toetsing (tekst)
Studenten moeten minstens in 80% van de lesmomenten aanwezig zijn én actief deelnemen aan het afstandsonderwijs om te mogen deelnemen aan de evaluatie.
De evaluatie bestaat uit 7 opdrachten waar correct taalgebruik centraal staat.