Academiejaar
2020-21
Komt voor in:
- Graduaat sociaal-cultureel werk (uitdovend), trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Co-titularis(sen): Wieërs Lena
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1 of Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: niet mogelijk.
Delibereerbaarheid: Voor dit opleidingsonderdeel moet je slagen (wordt nooit gedelibereerd).
Totale studietijd: 40,00 uren
Korte omschrijving
Actuele thema's uit de socio-culturele sector uitdiepen en vergelijken met Nederland.
Begincompetenties (tekst)
Zonder risico's zelfstandig kunnen functioneren in het buitenland.
OLR-Leerdoelen (lijst)
ABC3 heeft het besef van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk.
De student zet zich in bij de groepsopdrachten en de studiereis en zorgt voor een positieve groepsdynamiek. |
BSC1 identificeren, definiëren en analyseren van complexe (psychosociale) behoeften en probleemsituaties.
De student geeft een presentatie van de door hem bezochte voorzieningen in de gaststad. |
De student integreert de sociale kaart en culturele organisaties van het gastland in de opdrachten.. |
BSC13 positioneren in een diverse context en in dialoog gaan met de andere in wederzijds respect.
De student kan een open gesprek over de situatie in België en het gastland houden. |
De student zet zich in bij de groepsopdrachten en de studiereis en zorgt voor een positieve groepsdynamiek. |
BSC17 ontwerpen van culturele en kunstzinnige programma's en activiteiten.
De student kan contact maken en kan communiceren met organisaties in het buitenland. |
BSC8 bevorderen van eigen professionele ontwikkeling en deze van het beroep.
De student specialiseert zich in actuele thema’s/disciplines, aansluitend bij de eigen interesses, leerbehoeften en/of wensen vanuit de werksituatie. |
AC7 het vermogen tot communiceren.
De student kan contact maken en kan communiceren met organisaties in het buitenland. |
ABC1 teamgericht werken
De student kan een open gesprek over de situatie in België en het gastland houden. |
Leerinhoud
De studenten kiezen een actueel thema uit het socio-cultureel werkveld. Ze maken een studie over de situatie in Vlaanderen rond dit thema. Ze bestuderen de sociale kaart van de te bezoeken stad. Plannen bezoeken die ze tijdens de studiereis afleggen. Ze geven een presentatie aan de rest van de groep na de reis over de bezoeken.
Studiematerialen (tekst): Verplicht
Opdrachtenbundel en infobundel te bezoeken stad.
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor beide examenkansen, niet herhaalbaar in tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Projectopdracht | 41,00 | |
Academiejaar | Vaardigheidstoets hands off | 59,00 | |
Toetsing (tekst)
Studenten moeten minstens in 80% van de lesmomenten aanwezig zijn én actief deelnemen aan het afstandsonderwijs om te mogen deelnemen aan de evaluatie.