Academiejaar
2020-21
Komt voor in:
- Graduaat sociaal-cultureel werk (uitdovend), trajectschijf 1
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
4 studiepunten
Co-titularis(sen): Roelandts Marijke
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Waarschuwing
Deze informatie is onder voorbehoud van de verdere evolutie van de Coronamaatregelen.
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Delibereerbaarheid: Voor dit opleidingsonderdeel moet je slagen (wordt nooit gedelibereerd).
Totale studietijd: 40,00 uren
Korte omschrijving
Mondeling communiceren op assertieve wijze met aandacht voor gesprekstechnieken en spreken voor een groep.
OLR-Leerdoelen (lijst)
BSC20 begeleiden van interactieprocessen tussen individuen, groepen en organisaties.
De student kan de basisvaardigheid luisteren omschrijven en herkennen in een gesprek. |
De student kan op correcte wijze feedback geven en ontvangen. |
BSC13 positioneren in een diverse context en in dialoog gaan met de andere in wederzijds respect.
De student kan de gesprekstechnieken 'vragen stellen' en 'samenvatten' benoemen in een gesprek. |
De student kan het procesmodel van communicatie aantonen ahv een casus. |
De student kan zich verbaal en non verbaal uiten in een presentatie. |
De student kan de basisvaardigheid luisteren omschrijven en herkennen in een gesprek. |
De student kan zich assertief uiten voor een groep. |
ABC2 oplossingsgericht werken, ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
De student kan op correcte wijze feedback geven en ontvangen. |
AC7 het vermogen tot communiceren.
De student kan een presentatie opbouwen en geven voor een groep. |
De student kan zich assertief uiten voor een groep. |
De student kan de basisvaardigheid luisteren omschrijven en herkennen in een gesprek. |
De student kan de gesprekstechnieken 'vragen stellen' en 'samenvatten' benoemen in een gesprek. |
De student kan het procesmodel van communicatie aantonen ahv een casus. |
De student kan zich verbaal en non verbaal uiten in een presentatie. |
Leerinhoud
procesmodel van communicatie, verbale en non verbale communicatie, feedback geven en ontvangen, gesprekstechnieken: luisteren vragen stellen samenvatten assertiviteit presentatie geven
Studiematerialen (tekst): Verplicht
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Kennistoets | 10,00 | |
Academiejaar | Projectopdracht | 50,00 | |
Academiejaar | Reflectieopdracht | 10,00 | |
Academiejaar | Vaardigheidstoets hands off | 10,00 | |
Academiejaar | Vaardigheidstoets hands on | 10,00 | |
Academiejaar | Vaardigheidstoets simulatie | 10,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Vaardigheidstoets hands off | 40,00 | |
Tweede examenperiode | Vaardigheidstoets simulatie | 60,00 | |
Toetsing (tekst)
De studenten moeten minstens 80% van de lesmomenten aanwezig zijn om te mogen deelnemen aan de evaluatie.