Academiejaar
2020-21
Komt voor in:
- Graduaat marketing (uitdovend - Mechelen)
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Co-titularis(sen): Baccarne Jan, Van der Kraan Harold, Van Dyck Marc
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren
Korte omschrijving
In deze module worden inzichten verschaft mbt duurzame gedragsverandering bij grote groepen.
OLR-Leerdoelen (lijst)
specifieke eindcompetenties
Kan het model van Prohaska en Di Clemente hanteren |
Kan het transtheoretisch model van Prohaska en Di Clemente weergeven |
Kan de 3 dimensies van het sociaal product uitleggen |
Kan het verschil aanduiden in de rol van de marketeer wat betreft commericële marketing vs non profit marketing |
Kan de ethische spelregels opnoemen waaraan de sociale marketeer zich moet houden |
Kan de 4 P's in social profit marketing benoemen en invullen |
Kan een omgevingsanalyse doen met betrekking tot een maatschappelijk probleemgedrag |
Kan samen met een reclamebureau een social profit campagne ontwikkelen en vorm geven |
Kan de 5 fasen van de CLC benoemen en uitleggen |
Leerinhoud
Rol v/d social marketing in een duurzame samenleving; het scoial marketing planningsproces, omgevingsanalyse ; segmentatie v/d populatie, de marketingmix v/h sociaal product ; communicatiemix.
Studiematerialen (tekst): Verplicht
Sociale marketing , Leen lagasse, uitgeverij De Boeck
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Kennistoets | 50,00 | |
Academiejaar | Projectopdracht | 25,00 | |
Academiejaar | Reflectieopdracht | 25,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Kennistoets | 50,00 | |
Tweede examenperiode | Reflectieopdracht | 50,00 | |
Toetsing (tekst)
Het practicum wordt ingevuld onder de vorm van een blauwdruk voor een social marketing campagne : groepswerk