Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Management en Communicatie
campus Dodoens
Leopoldstraat 42 - 2800 Mechelen
mc@ap.be
Social-profit marketing31839/1881/2021/1/66
Studiegids

Social-profit marketing

31839/1881/2021/1/66
Academiejaar 2020-21
Komt voor in:
  • Graduaat marketing (uitdovend - Mechelen)
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Co-titularis(sen): Baccarne Jan, Van der Kraan Harold, Van Dyck Marc
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).

Volgtijdelijkheid

Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren

Korte omschrijving

In deze module worden inzichten verschaft mbt duurzame gedragsverandering bij grote groepen. 

OLR-Leerdoelen (lijst)

specifieke eindcompetenties
Kan het model van Prohaska en Di Clemente hanteren
Kan het transtheoretisch model van Prohaska en Di Clemente weergeven
Kan de 3 dimensies van het sociaal product uitleggen
Kan het verschil aanduiden in de rol van de marketeer wat betreft commericële marketing vs non profit marketing
Kan de ethische spelregels opnoemen waaraan de sociale marketeer zich moet houden
Kan de 4 P's in social profit marketing benoemen en invullen
Kan een omgevingsanalyse doen met betrekking tot een maatschappelijk probleemgedrag
Kan samen met een reclamebureau een social profit campagne ontwikkelen en vorm geven
Kan de 5 fasen van de CLC benoemen en uitleggen

Leerinhoud

Rol v/d social marketing in een duurzame samenleving; het scoial marketing planningsproces, omgevingsanalyse ; segmentatie v/d populatie, de marketingmix v/h sociaal product ; communicatiemix.

Studiematerialen (tekst): Verplicht

Sociale marketing , Leen lagasse, uitgeverij De Boeck

Onderwijsorganisatie

Dagtraject
Werktijd buiten de contacturen (dagtraject)48,00 uren
Werkvormen
Hoor- en/of werkcolleges24,00 uren
Practicum en/of oefeningen6,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
AcademiejaarKennistoets50,00
AcademiejaarProjectopdracht25,00
AcademiejaarReflectieopdracht25,00
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodeKennistoets50,00
Tweede examenperiodeReflectieopdracht50,00

Toetsing (tekst)

Het practicum wordt ingevuld onder de vorm van een blauwdruk voor een social marketing campagne : groepswerk