Academiejaar
2020-21
Komt voor in:
- Graduaat marketing (uitdovend - Mechelen)
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
7 studiepunten
Co-titularis(sen): Bouts Patrick, Cuypers Maryse, Van der Kraan Harold
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 182,00 uren
Korte omschrijving
De studenten kunnen zich redelijk vlot uitdrukken in allerlei communicatiesituaties, met daarbij de focus op zakelijke interacties. De student kan efficiënt communiceren, zowel receptief als productief. (niveau B1 ERK)
Begincompetenties (tekst)
De begincompetenties komen overeen met de eindcompetenties van Engels in het laatste jaar van het secundair onderwijs (A2-B1)
OLR-Leerdoelen (lijst)
specifieke eindcompetenties
Kan een product of dienst voorstellen in een overtuigende salespitch |
Kan een boodschap achterlaten op een antwoordapparaat |
Kan een afspraak vastleggen, annuleren of verplaatsen |
Kan een klant ontvangen en wegwijs maken |
Kan een planning presenteren en veranderingen communiceren |
Kan een catalogus gebruiken en informatie vragen over prijzen |
Kan advies verstrekken aan de klant, informatie rond producten geven, dienst na verkoop |
Kan een bestelling per telefoon afhandelen |
Kan argumenteren om zijn product te verkopen, vergelijken met andere producten |
Kan gepaste commerciële woordenschat gebruiken in marketing context |
Kan gepaste grammaticale structuren gebruiken om producten te vergelijken, om formele en informele emails te schrijven. |
Kan een verkoopsgesprek voorbereiden, voeren en afhandelen |
Kan een offerte en klacht voorbereiden, behandelen en afhandelen |
Kan korte boodschappen noteren |
Kan eenvoudige documenten begrijpen (offerte, klacht, leveringstermijnen) |
Kan eenvoudige documenten beantwoorden (offerte, klacht, ) |
Kan de volgende stelling uitvoerig uitleggen : Soc marketing is niet altijd aangewezen om een fundamenteel welzijnsbevorderende gedragsverandering te genereren. |
Leerinhoud
In deze module Engels ligt de nadruk op functioneel taalgebruik met waar nodig aandacht voor (nieuwe) woordenschat en grammatica en de vier taalvaardigheden. Dit houdt onder meer in: - Voor functioneel taalgebruik: o.a. vergaderen en notuleren, motivatiebrieven, complexere zakelijke e-mails. - Voor woordenschat: uitbreiding van vakspecifieke woordenschat rond thema's functioneel taalgebruik. - Voor grammatica: verwerving van / oefenen op alle essentiële onderdelen van de Engelse grammatica.
Studiematerialen (tekst): Verplicht
- Engels voor handel en economie: thematische woordenschat (Intertaal)
- English for Business Studies - A course for Business Studies and Economics students - Third edition (Cambridge)
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Kennistoets | 25,00 | schriftelijke test |
Academiejaar | Vaardigheidstoets hands on | 25,00 | schriftelijke taak |
Academiejaar | Vaardigheidstoets simulatie | 50,00 | mondeling 1 & 2 |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Kennistoets | 25,00 | schriftelijke test |
Tweede examenperiode | Vaardigheidstoets hands on | 25,00 | schriftelijke taak |
Tweede examenperiode | Vaardigheidstoets simulatie | 50,00 | mondeling 1 & 2 |
Toetsing (tekst)
Permanente evaluatie; er is geen examen.
De studenten moeten minstens 70% van de lessen aanwezig zijn geweest om te kunnen slagen.
1e semester: 1 schriftelijke taak (25%), 1 mondelinge test (25%)
2e semester: 1 schriftelijke test (25%), 1 mondelinge test met schriftelijk deel (25%)
De testen en taken combineren steeds verschillende delen van de leerstof (woordenschat, grammatica, praktische vaardigheden,...)
Er is een mogelijkheid tot herkansing in de tweede zittijd, waarbij studenten maximaal twee testen of taken naar keuze opnieuw mogen proberen om zo de totale score te verhogen.