Academiejaar
2020-21
Komt voor in:
- Graduaat werforganisatie, trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
- creditcontract.
- examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
- examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Titularis: De Parade Loes
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren
Korte omschrijving
Het olod (Interculturele) bemiddeling geeft inzicht in de mogelijke problemen en gevoeligheden bij communicatie.
Het olod (Interculturele) bemiddeling zorgt voor een efficiënte en constructieve samenwerking en communicatie met belanghebbenden.
OLR-Leerdoelen (lijst)
06: Samenwerking: Werkt binnen zijn bevoegdheid efficiƫnt en constructief samen met in- en externen en communiceert op doeltreffende wijze met alle belanghebbenden.
De student reflecteert over de eigen ervaring en kan hieruit zinvolle lessen trekken voor de toekomst. |
De student is sociaalvaardig, is een team player en kan in een gesimuleerde situatie zijn functie als leider, coach of moderator opnemen. |
De student benoemt zijn eigen referentiekader en eigen wereldbeeld, en kan dit relateren aan andere zienswijzen. |
De student verwerft kennis over andere culturen en wendt deze kennis op een aangepaste manier aan met respect voor de uniciteit van ieder individu. |
De student gaat in een gesimuleerde situatie op constructieve wijze om met de moeilijkheden en de negatieve gevoelens die met interculturele ontmoetingen gepaard kunnen gaan. |
De student past de bemiddelingsmodellen bewust toe in concrete situaties. |
De student past indien nodig zijn gedrag en communicatiestijl aan in interculturele situaties en verkent gedragsalternatieven. |
De student heeft inzicht in de eigen en andermans emoties, weet hoe deze vermogens ontwikkeld kunnen worden en kan hier constructief mee omgaan. |
De student heeft inzicht in het gebruik van lichaamstaal. |
De student gaat op een constructieve wijze om met conflicten in een gesimuleerde werksituatie. |
Leerinhoud
- assertieve communicatietechnieken
- culturele eigenheden en gevoeligheden
- emotionele intelligentie
- coaching
- soft skills
- LEAN
- modereren
- rollenspelen
- lichaamstaal
Studiematerialen (tekst): Verplicht
Cursusdocumenten ter beschikking gesteld via het elektronisch leerplatform Digitap.
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Reflectieopdracht | 50,00 | |
Academiejaar | Vaardigheidstoets simulatie permanent (Permanente evaluatie) | 50,00 | Een aantal deelopdrachten die worden opgegeven via Digitap. |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Reflectieopdracht | 50,00 | |
Tweede examenperiode | Vaardigheidstoets simulatie | 50,00 | Opgave en uiterste datum van inleveren wordt opgegeven via Digitap eind juni.
|
Toetsing (tekst)
Bij sommige evaluatie-onderdelen die deel uitmaken van permanente evaluatie kan aanwezigheid tijdens een specifiek contactmoment vereist/verplicht zijn. Afwezigheid op zulk moment resulteert in een 0 voor dat evaluatie onderdeel.
Laattijdig indienen van een opdracht resulteert in een 0 score voor die opdracht tenzij de student o.w.v. medische redenen of een andere overmachtssituatie de toestemming kreeg om de opdracht later in te dienen dan de opgegeven deadline.