Academiejaar
2020-21
Komt voor in:
- Graduaat marketing- en communicatiesupport (Antwerpen), trajectschijf 1
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
4 studiepunten
Co-titularis(sen): Baccarne Jan, Bouts Patrick, Van der Kraan Harold
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 104,00 uren
Korte omschrijving
Het opleidingsonderdeel (olod) Principes van marketing behandelt de vele grondslagen en technieken van de marketing. De student wordt in deze basismodule bekend gemaakt met concepten, methoden en technieken en leert gaandeweg het vakjargon.
Het olod Principes van de marketing bereidt de student voor om marketingbeslissingen te begrijpen en te ondersteunen bij de uitvoering ervan.
Begincompetenties (tekst)
OLR-Leerdoelen (lijst)
01: tools & technieken: ondersteunt de afdeling/organisatie en maakt correct gebruik van passende tools en technieken in functie van marketing- en/of communicatieactiviteiten.
De student past verschillende theoretische marketingmodellen beargumenteerd toe op een organisatie |
De student legt de basisbegrippen ten aanzien van de P van Product (marketingmix) uit aan de hand van eigen voorbeelden uit ervaringen |
De student legt de basisbegrippen ten aanzien van de P van Prijs uit, met eigen relevante voorbeelden |
De student legt de basisbegrippen ten aanzien van de P van Plaats uit, met behulp van eigen voorbeelden |
De student legt de basisbegrippen ten aanzien van de P van Promotie (marketingcommunicatie) uit met behulp van eigen voorbeelden |
De student schetst de structuur van het marketingplanningsproces |
De student verklaart de basisbegrippen en theoretische modellen van het marketingplanningsproces en past deze toe |
"De student verklaart de begrippen: demografische, psychografische en geografische kenmerken en gedragscriteria |
Leerinhoud
- basisbegrippen marketing
- theoretische modellen
- marktsegmentatie
- marketingmix (product, prijs, plaats en promotie)
Studiematerialen (tekst): Verplicht
Cursusmateriaal beschikbaar via Digitap.
Studiematerialen (tekst): Aanbevolen
Principes van Marketing, Kotler
Grondslagen van Marketing, Verhage
Inleiding tot marketing, Verhage
Of elk basisboek Marketing
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Vaardigheidstoets hands off | 100,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Vaardigheidstoets hands off | 100,00 | |