Academiejaar
2020-21
Komt voor in:
- Graduaat marketing- en communicatiesupport (Antwerpen), trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
4 studiepunten
Co-titularis(sen): Janssens Carlos, Van den Wyngaert Vicky, Van der Kraan Harold
Onderwijstalen: Nederlands
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Voor dit opleidingsonderdeel moet je slagen (wordt nooit getolereerd).
Totale studietijd: 104,00 uren
Korte omschrijving
In het olod projectwerk werken de studenten een paper uit rond één specifiek onderwerp. De paper wordt nadien mondeling verdedigd.
OLR-Leerdoelen (lijst)
10MARK: data: verzamelt en verwerkt data in functie van de marketingstrategie en het marketingplan.
De student raadpleegt gespecialiseerde media en andere bronnen |
01: tools & technieken: ondersteunt de afdeling/organisatie en maakt correct gebruik van passende tools en technieken in functie van marketing- en/of communicatieactiviteiten.
De student doet voorstellen aangaande de planning van het project |
De student werkt constructief samen. |
De student controleert de kwaliteit van de verkregen data |
03: probleemoplossend & doelgroepgericht: werkt probleemoplossend en doelgroepgericht.
De student doet verbetervoorstellen op basis van bevindingen |
De student gaat confidentieel om met verkregen info |
07: talen: gebruikt meerdere talen bij het uitvoeren van zijn marketing- of communicatieactiviteiten.
De student volgt de uitvoering van het project op in functie van de planning |
09: kwaliteitszorg: draagt in overleg met de leidinggevende bij aan de kwaliteitszorg door projecten en acties op te volgen, te evalueren, verbetervoorstellen te formuleren en deze te implementeren.
De student deelt kennis in functie van het permanent ontwikkelen van eigen deskundigheid |
De student gaat authentiek om met weerstand en bezwaren |
02: informatie- en databeheer: helpt bij het beheer van de informatie en data (van een afdeling) van een bedrijf of organisatie.
De student past de boodschap aan zijn doelgroep aan |
04: zelfstandig, team, (pro)actief: werkt zowel zelfstandig als in team, en handelt (pro)actief.
De student merkt eventuele problemen op en signaleert deze gepast |
06: projecten en acties: organiseert marketing en/of communicatieprojecten en -acties en stemt af met de betrokken partijen.
De student verwerkt de data op een gebruiksvriendelijke manier |
08: eigen deskundigheid: zelfkritisch, identificeert eigen professionaliseringsnoden, ontwikkelt en verbetert hierbij permanent de eigen deskundigheid.
De student plant het werk gestructureerd |
De student communiceert helder en duidelijk |
10COMM: data: verzamelt en verwerkt data in functie van de communicatiestrategie en het communicatieplan.
De student raadpleegt gespecialiseerde media en andere bronnen |
Leerinhoud
- uitvoeren van een onderzoek rond één specifiek onderwerp
- beschrijven van de onderzoeksresultaten op basis van relevante kwalitatieve informatie en bronnenmateriaal
- formuleren van conclusies en eventuele suggesties
- verwerking in een paper
Studiematerialen (tekst): Verplicht
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Projectopdracht | 100,00 | |