Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Management en Communicatie
campus Meistraat
Meistraat 5 - 2000 Antwerpen
T +32 3 220 55 20 - F +32 3 220 55 59
mc@ap.be
Communicatie project32435/1859/2021/1/17
Studiegids

Communicatie project

32435/1859/2021/1/17
Academiejaar 2020-21
Komt voor in:
  • Graduaat marketing- en communicatiesupport (Antwerpen), trajectschijf 2
    Afstudeerrichting:
    • communicatiesupport
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 4 studiepunten
Co-titularis(sen): Janssens Carlos, Van den Wyngaert Vicky, Van der Kraan Harold
Onderwijstalen: Nederlands
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).

Volgtijdelijkheid

Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Voor dit opleidingsonderdeel moet je slagen (wordt nooit getolereerd).
Totale studietijd: 104,00 uren

Korte omschrijving

In het olod projectwerk werken de studenten een paper uit rond één specifiek onderwerp. De paper wordt nadien mondeling verdedigd. 

OLR-Leerdoelen (lijst)

10MARK: data: verzamelt en verwerkt data in functie van de marketingstrategie en het marketingplan.
De student raadpleegt gespecialiseerde media en andere bronnen
01: tools & technieken: ondersteunt de afdeling/organisatie en maakt correct gebruik van passende tools en technieken in functie van marketing- en/of communicatieactiviteiten.
De student doet voorstellen aangaande de planning van het project
De student werkt constructief samen.
De student controleert de kwaliteit van de verkregen data
03: probleemoplossend & doelgroepgericht: werkt probleemoplossend en doelgroepgericht.
De student doet verbetervoorstellen op basis van bevindingen
De student gaat confidentieel om met verkregen info
07: talen: gebruikt meerdere talen bij het uitvoeren van zijn marketing- of communicatieactiviteiten.
De student volgt de uitvoering van het project op in functie van de planning
09: kwaliteitszorg: draagt in overleg met de leidinggevende bij aan de kwaliteitszorg door projecten en acties op te volgen, te evalueren, verbetervoorstellen te formuleren en deze te implementeren.
De student deelt kennis in functie van het permanent ontwikkelen van eigen deskundigheid
De student gaat authentiek om met weerstand en bezwaren
02: informatie- en databeheer: helpt bij het beheer van de informatie en data (van een afdeling) van een bedrijf of organisatie.
De student past de boodschap aan zijn doelgroep aan
04: zelfstandig, team, (pro)actief: werkt zowel zelfstandig als in team, en handelt (pro)actief.
De student merkt eventuele problemen op en signaleert deze gepast
06: projecten en acties: organiseert marketing en/of communicatieprojecten en -acties en stemt af met de betrokken partijen.
De student verwerkt de data op een gebruiksvriendelijke manier
08: eigen deskundigheid: zelfkritisch, identificeert eigen professionaliseringsnoden, ontwikkelt en verbetert hierbij permanent de eigen deskundigheid.
De student plant het werk gestructureerd
De student communiceert helder en duidelijk
10COMM: data: verzamelt en verwerkt data in functie van de communicatiestrategie en het communicatieplan.
De student raadpleegt gespecialiseerde media en andere bronnen

Leerinhoud

  • uitvoeren van een onderzoek rond één specifiek onderwerp 
  • beschrijven van de onderzoeksresultaten op basis van relevante kwalitatieve informatie en bronnenmateriaal
  • formuleren van conclusies en eventuele suggesties
  • verwerking in een paper



Studiematerialen (tekst): Verplicht

Info op Digitap.

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Vormen van groepsleren16,00 uren
Werkplekleren en/of stage48,00 uren
Werktijd buiten de contacturen40,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
AcademiejaarProjectopdracht100,00