Academiejaar
2020-21
Komt voor in:
- Graduaat marketing- en communicatiesupport (Antwerpen), trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
4 studiepunten
Co-titularis(sen): De Craecker Els, Goidts Christophe, Van der Kraan Harold
Onderwijstalen: Nederlands
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 104,00 uren
Korte omschrijving
Het olod digitale vaardigheden behandelt de aspecten van grafische vormgeving en de vaardigheden die belangrijk zijn met het werken met online media. De focus wordt hierbij gelegd op het praktisch gebruik van social media.
Het olod digitale vaardigheden bereidt de student voor op een gedegen kennis en een beschikking over de juiste vaardigheden om online communicatie- en marketinguitingen te plaatsen en evalueren.
OLR-Leerdoelen (lijst)
03: probleemoplossend & doelgroepgericht: werkt probleemoplossend en doelgroepgericht.
De student vindt inspiratie, denkt op een creatieve wijze en vertaalt ideeën naar een beeld |
11COMM: projecten en acties: ondersteunt een bedrijf of organisatie bij de uitvoering en de coördinatie van communicatieprojecten en –acties, rekening houdend met de communicatiestrategie.
De student beschrijft de verschillende stappen van het grafisch proces |
De student reageert gepast op social media |
De student verspreidt digitale content |
De student schetst de structuur van een basic marketingplan op basis van een SMART doelstelling. |
13COMM: interne en externe communicatie: ondersteunt de interne en externe communicatie van een bedrijf of organisatie.
De student beschrijft het belang van personalisatie, traceerbaarheid, volgbaarheid en conversie bij het gebruik van social media |
11MARK: projecten en acties: ondersteunt een bedrijf of organisatie bij de uitvoering en de coördinatie van marketingprojecten- en acties, rekening houdend met de marketingstrategie.
De student stelt op basis van een briefing een moodboard samen |
De student reageert gepast op social media |
De student schetst de structuur van een basic marketingplan op basis van een SMART doelstelling. |
08: eigen deskundigheid: zelfkritisch, identificeert eigen professionaliseringsnoden, ontwikkelt en verbetert hierbij permanent de eigen deskundigheid.
De student maakt eenvoudige grafische toepassingen (fotobewerking) |
De student creëert digitale content |
10COMM: data: verzamelt en verwerkt data in functie van de communicatiestrategie en het communicatieplan.
De student stelt op basis van een briefing een moodboard samen |
De student volgt nieuwe ontwikkelingen op het gebied van veiligheid en privacy in social media op |
Leerinhoud
- wat is vormgeving?
- kennismaking met het grafisch proces
- basisregels typografie, kleur- en beeldgebruik
- digitale vaardigheden
- toepassing hiervan op social media
- link met de social mediastrategie van een bedrijf of organisatie
Studiematerialen (lijst)
Social Media Smaakmakers (hapklare succesrecepten voor uw bedrijf)Verplicht Studiematerialen (tekst): Verplicht
Social Media Smaakmakers, N. Tempelaere (Lannoo Campus)
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Vaardigheidstoets hands off | 50,00 | |
Academiejaar | Vaardigheidstoets simulatie | 50,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Vaardigheidstoets hands off | 50,00 | |
Tweede examenperiode | Vaardigheidstoets simulatie | 50,00 | |