Academiejaar
2020-21
Komt voor in:
- Graduaat marketing- en communicatiesupport (Antwerpen), trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Co-titularis(sen): De Craecker Els, Van der Kraan Harold
Onderwijstalen: Nederlands
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren
Korte omschrijving
Het olod productieproces behandelt verschillende mediatechnieken. De student krijgt een technisch overzicht van de verschillende mediakanalen en het productieproces ervan.
Het olod productieproces bereidt voor op een gedegen kennis van zaken wat betreft de technische aspecten van de verschillende media.
OLR-Leerdoelen (lijst)
03: probleemoplossend & doelgroepgericht: werkt probleemoplossend en doelgroepgericht.
De student bouwt een website met eenvoudige tools |
11COMM: projecten en acties: ondersteunt een bedrijf of organisatie bij de uitvoering en de coördinatie van communicatieprojecten en –acties, rekening houdend met de communicatiestrategie.
De student beschrijft de gebruikte technieken en apparatuur in het productieproces |
De student herkent technische eigenschappen van bepaalde media |
De student maakt correct gebruik van passende grafische tools |
11MARK: projecten en acties: ondersteunt een bedrijf of organisatie bij de uitvoering en de coördinatie van marketingprojecten- en acties, rekening houdend met de marketingstrategie.
De student maakt correct gebruik van passende grafische tools |
08: eigen deskundigheid: zelfkritisch, identificeert eigen professionaliseringsnoden, ontwikkelt en verbetert hierbij permanent de eigen deskundigheid.
De student past zijn communicatiestijl aan de doelgroep en het communicatieformat aan. |
10COMM: data: verzamelt en verwerkt data in functie van de communicatiestrategie en het communicatieplan.
De student somt de verschillende tussenstappen in het productieproces op en welke partijen hierbij betrokken zijn |
Leerinhoud
- overzicht van de verschillende media (grafisch, fotografisch, audio en visueel)
- publicatievormen
- technische eigenschappen van de verschillende media (Adobe Creative Cloud-pakket)
- het productieproces (van offline tot online)
Studiematerialen (tekst): Verplicht
Cursusmateriaal beschikbaar via Digitap.
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Vaardigheidstoets hands off | 30,00 | |
Academiejaar | Vaardigheidstoets hands on | 70,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Vaardigheidstoets hands off | 30,00 | |
Tweede examenperiode | Vaardigheidstoets hands on | 70,00 | |