Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Management en Communicatie
campus Meistraat
Meistraat 5 - 2000 Antwerpen
T +32 3 220 55 20 - F +32 3 220 55 59
mc@ap.be
Digitale vaardigheden marketing32444/1859/2021/1/32
Studiegids

Digitale vaardigheden marketing

32444/1859/2021/1/32
Academiejaar 2020-21
Komt voor in:
  • Graduaat marketing- en communicatiesupport (Antwerpen), trajectschijf 2
    Afstudeerrichting:
    • marketingsupport
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 4 studiepunten
Co-titularis(sen): De Craecker Els, Van der Kraan Harold
Onderwijstalen: Nederlands
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).

Volgtijdelijkheid

Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 76,00 uren

Korte omschrijving

Het olod digitale vaardigheden behandelt de aspecten van grafische vormgeving en de vaardigheden die belangrijk zijn met het werken met online media. De focus wordt hierbij gelegd op het praktisch gebruik van social media.
Het olod digitale vaardigheden bereidt de student voor op een gedegen kennis en een beschikking over de juiste vaardigheden om online communicatie- en marketinguitingen te plaatsen en evalueren.  

OLR-Leerdoelen (lijst)

12MARK: commerciële medewerkers: biedt ondersteuning aan commerciële medewerkers.
De student creërt digitale content
03: probleemoplossend & doelgroepgericht: werkt probleemoplossend en doelgroepgericht.
De student vindt inspiratie, denkt op een creatieve wijze en vertaalt ideeën naar een beeld
11COMM: projecten en acties: ondersteunt een bedrijf of organisatie bij de uitvoering en de coördinatie van communicatieprojecten en –acties, rekening houdend met de communicatiestrategie.
De student reageert gepast op social media
De student schetst de structuur van een basic marketingplan op basis van een SMART doelstelling.
11MARK: projecten en acties: ondersteunt een bedrijf of organisatie bij de uitvoering en de coördinatie van marketingprojecten- en acties, rekening houdend met de marketingstrategie.
De student stelt op basis van een briefing een moodboard samen
De student reageert gepast op social media
De student schetst de structuur van een basic marketingplan op basis van een SMART doelstelling.
De student vindt inspiratie, denkt op een creatieve wijze en vertaalt ideeën naar een beeld
De student volgt nieuwe ontwikkelingen op het gebied van veiligheid en privacy op social media op
De student verzamelt en verwerkt data.
08: eigen deskundigheid: zelfkritisch, identificeert eigen professionaliseringsnoden, ontwikkelt en verbetert hierbij permanent de eigen deskundigheid.
De student kan gepast op social media reageren
De student beschrijft het belang van personalisatie, volgbaarheid, traceerbaarheid en conversie bij social media
10COMM: data: verzamelt en verwerkt data in functie van de communicatiestrategie en het communicatieplan.
De student stelt op basis van een briefing een moodboard samen

Leerinhoud

  • wat is vormgeving?
  • kennismaking met het grafisch proces
  • eenvoudige grafische toepassingen en fotobewerkingen
  • digitale vaardigheden
  • toepassing hiervan op social media
  • link met de social mediastrategie van een bedrijf

Studiematerialen (lijst)

Social Media Smaakmakers (hapklare succesrecepten voor uw bedrijf)Verplicht
  • Auteur: N. Tempelaere

Studiematerialen (tekst): Verplicht

Social Media Smaakmakers, N. Tempelaere (Lannoo Campus)


Studiematerialen (tekst): Aanbevolen

Social Media Smaakmakers, Lannoo Campus, Nico Tempelaere

Onderwijsorganisatie

Avondtraject
Hoor- en/of werkcolleges (avondtraject)4,00 uren
Practicum en/of oefeningen (avondtraject)10,00 uren
Vormen van groepsleren (avondtraject)4,00 uren
Werktijd buiten de contacturen (avondtraject)86,00 uren
Dagtraject
Hoor- en/of werkcolleges (dagtraject)8,00 uren
Practicum en/of oefeningen (dagtraject)16,00 uren
Vormen van groepsleren (dagtraject)4,00 uren
Werktijd buiten de contacturen (dagtraject)76,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
AcademiejaarVaardigheidstoets hands off50,00
AcademiejaarVaardigheidstoets simulatie50,00
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodeVaardigheidstoets hands off50,00
Tweede examenperiodeVaardigheidstoets simulatie50,00