Academiejaar
2020-21
Komt voor in:
- Graduaat marketing- en communicatiesupport (Antwerpen), trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
4 studiepunten
Co-titularis(sen): De Craecker Els, Van der Kraan Harold
Onderwijstalen: Nederlands
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 76,00 uren
Korte omschrijving
Het olod digitale vaardigheden behandelt de aspecten van grafische vormgeving en de vaardigheden die belangrijk zijn met het werken met online media. De focus wordt hierbij gelegd op het praktisch gebruik van social media.
Het olod digitale vaardigheden bereidt de student voor op een gedegen kennis en een beschikking over de juiste vaardigheden om online communicatie- en marketinguitingen te plaatsen en evalueren.
OLR-Leerdoelen (lijst)
12MARK: commerciële medewerkers: biedt ondersteuning aan commerciële medewerkers.
De student creërt digitale content |
03: probleemoplossend & doelgroepgericht: werkt probleemoplossend en doelgroepgericht.
De student vindt inspiratie, denkt op een creatieve wijze en vertaalt ideeën naar een beeld |
11COMM: projecten en acties: ondersteunt een bedrijf of organisatie bij de uitvoering en de coördinatie van communicatieprojecten en –acties, rekening houdend met de communicatiestrategie.
De student reageert gepast op social media |
De student schetst de structuur van een basic marketingplan op basis van een SMART doelstelling. |
11MARK: projecten en acties: ondersteunt een bedrijf of organisatie bij de uitvoering en de coördinatie van marketingprojecten- en acties, rekening houdend met de marketingstrategie.
De student stelt op basis van een briefing een moodboard samen |
De student reageert gepast op social media |
De student schetst de structuur van een basic marketingplan op basis van een SMART doelstelling. |
De student vindt inspiratie, denkt op een creatieve wijze en vertaalt ideeën naar een beeld |
De student volgt nieuwe ontwikkelingen op het gebied van veiligheid en privacy op social media op |
De student verzamelt en verwerkt data. |
08: eigen deskundigheid: zelfkritisch, identificeert eigen professionaliseringsnoden, ontwikkelt en verbetert hierbij permanent de eigen deskundigheid.
De student kan gepast op social media reageren |
De student beschrijft het belang van personalisatie, volgbaarheid, traceerbaarheid en conversie bij social media |
10COMM: data: verzamelt en verwerkt data in functie van de communicatiestrategie en het communicatieplan.
De student stelt op basis van een briefing een moodboard samen |
Leerinhoud
- wat is vormgeving?
- kennismaking met het grafisch proces
- eenvoudige grafische toepassingen en fotobewerkingen
- digitale vaardigheden
- toepassing hiervan op social media
- link met de social mediastrategie van een bedrijf
Studiematerialen (lijst)
Social Media Smaakmakers (hapklare succesrecepten voor uw bedrijf)Verplicht Studiematerialen (tekst): Verplicht
Social Media Smaakmakers, N. Tempelaere (Lannoo Campus)
Studiematerialen (tekst): Aanbevolen
Social Media Smaakmakers, Lannoo Campus, Nico Tempelaere
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Vaardigheidstoets hands off | 50,00 | |
Academiejaar | Vaardigheidstoets simulatie | 50,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Vaardigheidstoets hands off | 50,00 | |
Tweede examenperiode | Vaardigheidstoets simulatie | 50,00 | |