Academiejaar
2020-21
Komt voor in:
- Graduaat marketing- en communicatiesupport (Antwerpen), trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
4 studiepunten
Co-titularis(sen): Bollaerts Bart, Van den Broeck Peter, Van der Kraan Harold
Onderwijstalen: Nederlands
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Voor dit opleidingsonderdeel moet je slagen (wordt nooit getolereerd).
Totale studietijd: 104,00 uren
Korte omschrijving
In het olod projectwerk werken de studenten aan een eigen marktonderzoek. Het opzet van dit olod is dat aan het einde van de rit de verschillende stappen in het marktonderzoeksproces zijn doorlopen.
OLR-Leerdoelen (lijst)
10MARK: data: verzamelt en verwerkt data in functie van de marketingstrategie en het marketingplan.
De student duidt de rol van sales in een organisatie |
01: tools & technieken: ondersteunt de afdeling/organisatie en maakt correct gebruik van passende tools en technieken in functie van marketing- en/of communicatieactiviteiten.
De student doet voorstellen aangaande de planning van het project |
De student werkt constructief samen. |
De student analyseert het gedrag van consumenten |
03: probleemoplossend & doelgroepgericht: werkt probleemoplossend en doelgroepgericht.
De student doet verbetervoorstellen op basis van bevindingen |
De student gaat confidentieel om met verkregen info |
De student benadert en overtuigt respondenten om deel te nemen aan het onderzoek |
05: contacten & relaties: onderhoudt contacten en relaties in functie van het uitvoeren van marketing en/of communicatieprojecten en -acties.
De student waakt over de samenhang om een coherent geheel te behouden bij het ondersteunen van de uitvoering van het marktonderzoek |
De student verzamelt data via enquĂȘtes in functie van het marktonderzoek |
07: talen: gebruikt meerdere talen bij het uitvoeren van zijn marketing- of communicatieactiviteiten.
De student volgt de uitvoering van het project op in functie van de planning |
09: kwaliteitszorg: draagt in overleg met de leidinggevende bij aan de kwaliteitszorg door projecten en acties op te volgen, te evalueren, verbetervoorstellen te formuleren en deze te implementeren.
De student deelt kennis in functie van het permanent ontwikkelen van eigen deskundigheid |
De student gaat authentiek om met weerstand en bezwaren |
02: informatie- en databeheer: helpt bij het beheer van de informatie en data (van een afdeling) van een bedrijf of organisatie.
De student past de boodschap aan zijn doelgroep aan |
04: zelfstandig, team, (pro)actief: werkt zowel zelfstandig als in team, en handelt (pro)actief.
De student verwerkt en de data op een gebruiksvriendelijke manier |
06: projecten en acties: organiseert marketing en/of communicatieprojecten en -acties en stemt af met de betrokken partijen.
De student verwerkt de data op een gebruiksvriendelijke manier |
08: eigen deskundigheid: zelfkritisch, identificeert eigen professionaliseringsnoden, ontwikkelt en verbetert hierbij permanent de eigen deskundigheid.
De student communiceert helder en duidelijk |
10COMM: data: verzamelt en verwerkt data in functie van de communicatiestrategie en het communicatieplan.
De student duidt de rol van sales in een organisatie |
Leerinhoud
- praktisch uitvoeren van een marktonderzoek en het beoordelen van relevante, kwalitatieve informatie
Studiematerialen (tekst): Verplicht
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Projectopdracht | 100,00 | |