Academiejaar
2020-21
Komt voor in:
- Graduaat marketing- en communicatiesupport (Antwerpen), trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Co-titularis(sen): Fierens Koen, Van der Kraan Harold
Onderwijstalen: Nederlands
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren
Korte omschrijving
In dit opleidingsonderdeel (olod) worden je kennis en vaardigheden die nuttig zijn om je in een professionele omgeving, vlot en accuraat in het Engels te kunnen uitdrukken - zowel verbaal als schriftelijk - uitgediept naar niveau B1 (CEFR), met aandacht voor jargon (marketing).
OLR-Leerdoelen (lijst)
10MARK: data: verzamelt en verwerkt data in functie van de marketingstrategie en het marketingplan.
De student schrijft een eenvoudige, samenhangende tekst over een gegeven onderwerp |
13COMM: interne en externe communicatie: ondersteunt de interne en externe communicatie van een bedrijf of organisatie.
De student gebruikt het internet om bepaalde zoekopdrachten uit te voeren |
De student ontwikkelt stelselmatig zijn schrijf- en leesvaardigheid |
De student ontwikkelt stelselmatig zijn spreek- en luistervaardigheid |
De student verdiept zijn kennis van de Engelse zinsbouw |
De student geeft een eenvoudige en gestructureerde presentatie |
11MARK: projecten en acties: ondersteunt een bedrijf of organisatie bij de uitvoering en de coördinatie van marketingprojecten- en acties, rekening houdend met de marketingstrategie.
De student gebruikt het internet om bepaalde zoekopdrachten uit te voeren |
De student toont een goede beheersing van de grammatica |
De student breidt zijn opleidingsgerichte woordenschat uit |
De student ontwikkelt stelselmatig zijn schrijf- en leesvaardigheid |
De student ontwikkelt stelselmatig zijn spreek- en luistervaardigheid |
De student verdiept zijn kennis van de Engelse zinsbouw |
De student geeft een eenvoudige en gestructureerde presentatie |
"De student licht het verkoopproces toe (prospectie, behoefteanalyse, argumenteren en visueel onderbouwen, omgaan met bezwaren, herkennen van koopsignalen en afsluiten van de verkoop) |
12COMM: teksten: schrijft en redigeert eenvoudige teksten binnen een aangeleverd format.
De student toont een goede beheersing van de grammatica |
De student breidt zijn opleidingsgerichte woordenschat uit |
Leerinhoud
- lezen en en begrijpen van teksten op niveau B1
- opstellen van zakelijke communicatie (schriftelijk) op niveau B1
- aanscherpen van de kennis en het gebruik van de Engelse taal (mondeling en schriftelijk) op niveau B1
Studiematerialen (tekst): Verplicht
Cursusmateriaal beschikbaar via Digitap.
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Kennistoets | 20,00 | |
Academiejaar | Vaardigheidstoets simulatie | 80,00 | Schriftelijk eindexamen |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Kennistoets | 20,00 | |
Tweede examenperiode | Vaardigheidstoets simulatie | 80,00 | |