Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Koninklijk Conservatorium Antwerpen
campus Desguinlei
Desguinlei 25 - 2018 Antwerpen
T +32 3 244 18 00 - F +32 3 238 90 17
conservatorium@ap.be
Taalcoaching directie 213420/1902/2021/1/02
Studiegids

Taalcoaching directie 2

13420/1902/2021/1/02
Academiejaar 2020-21
Komt voor in:
  • Educatieve master muziek en podiumkunsten
    Keuzeoptie van afstudeerrichting:
    • Koordirectie binnen Muziek
  • Master in de muziek, trajectschijf 5
    Keuzeoptie van afstudeerrichting:
    • Koordirectie binnen Directie
  • Master of Arts in Music
    Keuzeoptie van afstudeerrichting:
    • Koordirectie binnen Conducting
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Titularis: Cilliers Jeanne Minette
Andere co-titularis(sen): Anthonis Luc, Avantario Sabrina, Cambier Anne, Schweiger Jan, Seeger Kai-Rouven, Wise Andrew
Co-titularis(sen) zijn nog niet (allemaal) gekend.
Onderwijstalen: Engels, Nederlands
Kalender: Academiejaar
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 31.10.2020 (Academiejaar)
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Delibereerbaarheid: Voor dit opleidingsonderdeel moet je slagen (wordt nooit gedelibereerd).
Totale studietijd: 90,00 uren

Volgtijdelijkheid

Onderwijsorganisatie (tekst)

groepsgerichte individuele begeleiding

Begincompetenties (tekst)

De student beheerst de leerdoelen van het voorgaande opleidingsonderdeel Taalcoaching directie 1

OLR-Leerdoelen (lijst)

1.2 De student beheerst de internationaal gehanteerde stilistische uitvoeringspraktijk.
De student kent de elementaire basisregels van uitspraak in de diverse talen (Duits, Frans, Engels en Italiaans).
4.3 De student kan het resultaat van kritische (zelf-)reflectie mondeling en schriftelijk weergeven.
De student toont een algemeen bewustzijn m.b.t. de taal (taal als inspiratiebron, verstaanbaarheid) 

Leerinhoud

Lees het vademecum.
Kennis van de elementaire basisregels van uitspraak van de Duitse en Italiaanse taal
en algemeen bewustzijn m.b.t. de taal (taal als inspiratiebron, verstaanbaarheid):

Inleiding tot de taalcoaching
Fonetisch schrift
(Spier)oefeningen
Uitspraakregels toepassen
Ontwikkelen van een kritisch oor
Gedichten
Teksten van vocale muziek

De student volgt 1 taal per jaar gedurende 2 jaren Taalcoaching (directie) 1 en 2: Italiaans en Duits.
De student kan zelf kiezen welke taal hij in welk niveau opneemt.

Studiematerialen (tekst): Verplicht

Gedichten
Koorwerken
Teksten uit vocale muziek

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Artistieke praktijk15,00 uren
Werktijd buiten de contacturen75,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
AcademiejaarArtistieke praktijk100,00
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodeVaardigheidstoets artistiek100,00

Toetsing (tekst)