Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Koninklijk Conservatorium Antwerpen
campus Desguinlei
Desguinlei 25 - 2018 Antwerpen
T +32 3 244 18 00 - F +32 3 238 90 17
conservatorium@ap.be
Taalcoaching en stemvorming 234238/1902/2021/1/05
Studiegids

Taalcoaching en stemvorming 2

34238/1902/2021/1/05
Academiejaar 2020-21
Komt voor in:
  • Master in de muziek, trajectschijf 5
    Keuzeoptie van afstudeerrichting:
    • Piano (optie collaborative piano) binnen Instrument / Zang
  • Master of Arts in Music
    Keuzeoptie van afstudeerrichting:
    • Piano (optie collaborative piano) binnen Instrumental/Vocal Studies
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 6 studiepunten
Titularis: Cilliers Jeanne Minette
Andere co-titularis(sen): Anthonis Luc, Avantario Sabrina, Cambier Anne, Jankowski Gary, Richards Andrew, Schweiger Jan, Seeger Kai-Rouven, Wise Andrew
Onderwijstalen: Engels, Nederlands
Kalender: Academiejaar
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 31.10.2020 (Academiejaar)
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Delibereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor deliberatie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.

Volgtijdelijkheid

Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.

OLR-Leerdoelen (lijst)

1.1 De student verbreedt en verdiept op zelfstandige basis het repertoire gerelateerd aan het eigen vakgebied.
De student kan teksten vertalen en situeren (gedichten, liederen, opera, oratorium) 
2.2 De student bouwt expertise op door organisatie en zelfstudie.
De student kan teksten in verschillende talen van vocale muziek zelfstandig instuderen en vertolken
2.3 De student kan door analyse en interpretatie muziekstructuren verwerken.
De student begrijpt de fundamentele componenten van de zangtechniek en is in staat deze toe te passen op zijn eigen zang.
De student is in staat een tekst in het Engels, Italiaans, Frans en Duits te vertalen naar het Internationaal Fonetisch Alfabet (IPA).
2.4 De student heeft zich de juiste speeltechnieken en -houdingen eigen gemaakt.
De student verwerft kennis van fonetica, klinkerdriehoek, elementaire basisregels van uitspraak in de diverse talen, spieroefeningen mondstanden en tong 
4.3 De student kan het resultaat van kritische (zelf-)reflectie mondeling en schriftelijk weergeven.
De student ontwikkelt een algemeen bewustzijn m.b.t. de taal (taal als inspiratiebron, verstaanbaarheid)

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
AcademiejaarVaardigheidstoets artistiek100,00