Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Koninklijk Conservatorium Antwerpen
campus Desguinlei
Desguinlei 25 - 2018 Antwerpen
T +32 3 244 18 00 - F +32 3 238 90 17
conservatorium@ap.be
Portfolio: onderzoek en reflectie34347/1954/2021/1/49
Studiegids

Portfolio: onderzoek en reflectie

34347/1954/2021/1/49
Academiejaar 2020-21
Komt voor in:
  • Schakelprogramma dans
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 9 studiepunten
Titularis: Gordon Natalie
Andere co-titularis(sen): Van Langendonck Katleen
Co-titularis(sen) zijn nog niet (allemaal) gekend.
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Academiejaar
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 31.10.2020 (Academiejaar)
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Delibereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor deliberatie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 270,00 uren

Volgtijdelijkheid

Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.

Korte omschrijving

Portfolio-reflectie biedt studenten hulpmiddelen om hun eigen artistieke identiteit in relatie tot het dansveld te omarmen, onderzoeken en analyseren.

OLR-Leerdoelen (lijst)

Reflecteert de eigen artistieke praktijk op een kritische manier alsook op de relatie hiervan tot het artistieke veld.
Integreert kennis uit andere bronnen (literatuur, ...) en reflecteert de effecten hiervan naar de eigen artistieke praktijk toe.
Formuleert een eigen onderzoeksvraag.

Leerinhoud

Portfolio-reflectie biedt studenten hulpmiddelen om hun eigen artistieke identiteit in relatie tot het dansveld te omarmen, onderzoeken en analyseren. De belangrijkste activiteiten zijn lezen, discussiƫren en schrijven. Teksten, deels uit de literatuurlijst van de cursus 'Danstheorie en analyse' van Timmy De Laet (UA) worden samen gelezen en besproken; teksten die gerelateerd zijn aan het dansveld en die raken aan maatschappelijke problemen. Studenten worden aangespoord om hun artistieke praktijk te contextualiseren door deze in dit netwerk van referenties te plaatsen. Aan de hand van een reeks (schrijf)opdrachten wordt de studenten gevraagd om hun eigen artistieke praktijk te koppelen aan de stellingen in het (tekst)materiaal. Ze worden gestimuleerd om een aantal van hun artistieke onderwerpen en thema's duidelijk te belichten, zodat ze een diepgaander onderzoek kunnen starten, zowel in hun artistieke praktijk als in hun artistieke onderzoek.

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Hoor- en/of werkcolleges30,00 uren
Werktijd buiten de contacturen240,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
AcademiejaarPortfolio100,00
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodePortfolio100,00