Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Koninklijke Academie voor Schone Kunsten Antwerpen
campus Mutsaardstraat
Mutsaardstraat 31 - 2000 Antwerpen
T +32 3 213 71 00 - F +32 3 213 71 19
academie@ap.be
History of Film 1: first half 20th century34348/1828/2021/1/92
Studiegids

History of Film 1: first half 20th century

34348/1828/2021/1/92
Academiejaar 2020-21
Komt voor in:
  • Bachelor in de beeldende kunsten, trajectschijf 3
    Keuzepakket:
    • aan opleidingsonderdelen naar keuze
  • Bachelor of Arts in Visual Arts
    Keuzepakket:
    • Elective courses
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Titularis: Ubben Eric
Onderwijstalen: Engels
Kalender: Semester 1
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 31.10.2020 (1ste semester)
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Delibereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor deliberatie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.

Volgtijdelijkheid

Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.

OLR-Leerdoelen (lijst)

BA3 - Kennis en inzicht hebben en blijven ontwikkelen in de maatschappelijke, culturele, artistieke, historische en internationale context van de beeldende kunsten en de artistieke praxis.
The student has knowledge of and understands that two new innovations (sound on film and technicolor) had a profound impact on film production. Both in a positive as in a negative sense.
The student has knowledge of the societal changes after the first world war and the great depression.
The student has acquired an insight in the new genres (Slapstick, Historical drama, Western,…) and movements such as the German Expressionism, Soviet Montage School, Surrealism and Poetic Realism. .
The student knows about and understands that annimated film will also be subject to a small revolution and that directions in European animation developed in a different direction compared to its N.American sibling.
The student knows and understands that the so called B&W silent era is actually a misinterpretation.
The students knows about and understands the notion of fictional narrative medium (Méliès, Porter, Griffith), its popularity and how it outgrowths the nickelodeons and dime theaters to move to Film Theaters.
The student knows about the evolution of the newly born film medium, from its precursors (Plateau, Marey, Mubridge,…) to the bridging innovators; Dickson/Edison and the Lumière Brothers.