• Observatie en interpretatie van filmopnames uit reële leeromgeving én van gesimuleerde casussen, met specifieke aandacht voor stem & spraak, en groepsprocessen & ruis.
• Analyse van de leerplannen Woord, formulering van doelstellingen voor lessen Woord op basis van deze leerplannen
• Leerinhouden Woord kiezen die aansluiten bij diverse doelgroepen en concrete doelstellingen, na reflectie hierover.
• Oefeningen Woord samenstellen, met aandacht voor efficiënte structuur en een evenwichtige lesopbouw, na uitgebreide input door docent.
• Reflectie over verschillende doelgroepen Woord en mogelijke werkvormen, met concrete tepassing van deze werkvormen tijdens de microteaching.
• Reflectie en input over specifieke spreek-en stemtechnische tools, met toepassing hiervan tijdens microteaching.
• Microteaching, na reflectie over de aspecten van een krachtige leeromgeving en heterogeniteit binnen een leergroep Woord.
• Microteaching, na reflectie en input over de vakdidactische remediërende tools.
• Oefeningen op correct stem- en spraakgebruik.
• Reflectie over vormen van diversiteit in verschillende leergroepen Woord, met toepassing van de verworven inzichten tijdens de microteaching.
• Reflectie over zinvol domeinoverschijdend werken, met toepassing van deze inzichten in de voorbereiding van een lesonderdeel.
• Toepassing van de verworven kennis van het Olod Praktijkstudie Fonetica, in concrete eigen vaardigheden en input over concrete vakdidactische tools om deze vaardigheden aan te leren aan specifieke doelgroepen.
• Vertaling van de verworven kennis van het Olod Praktijkstudie Fonetica, in concrete vakdidactische tools.
• Informeren over verschillende navormingsdomeinen en vormingsorganisaties.
• Reflectie over de verschillende onderdelen van een standaardles Woord en een efficiënt tijdsmanagement. Toepassing van de verworven kennis in een lesvoorbereiding.
• Reflectie over goed ruimtemangement, en toepassing van de verworven kennis in de microteaching.
• Na de microteaching, evalueert de student wat goed ging, wat beter kan en hoe dit bereikt kan worden.
• Reflectie over het belang van het vak Woord binnen het (kunst)onderwijs, de maatschappij en het artistieke veld. Formulering van eigen mening als basis voor discussie.
• Aanwenden en tonen van de eigen artistieke identiteit en stimuleren van leerlingen om op zoek te gaan naar diens ‘unieke artistieke ik’
• interpretatie en didactische visie
• doelstellingen kiezen, formuleren, bijsturen…
• leerinhouden kiezen, formuleren, bijsturen…
• leerinhouden, lesstructuur + lesopbouw
• didactische werkvormen
• doelstellingen en leermiddelen: zoeken, samenstellen, structureren, formuleren, maken, aanpassen
• methodieken, doelgroep, opstelling + inkleding van lesopdrachten
• diversiteit en differentiëren
• methodieken, emoties & persoonlijkheid, sociale, pedagogische en artistieke context
• methodieken, interactie
• leerinhouden, rol van leerkracht, interactie
• jaarplannen maken, oefeningen bedenken, geschikt tekstmateriaal verzamelen
• verzamelmap, microteaching
• verruimen en aanvullen vakoverzicht
• lesvoorbereiding maken
• betrokkenheid, creativiteit, inventiviteit, bagage opbouwen en uitwisselen
• zelfevaluatie