Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Koninklijk Conservatorium Antwerpen
campus Desguinlei
Desguinlei 25 - 2018 Antwerpen
T +32 3 244 18 00 - F +32 3 238 90 17
conservatorium@ap.be
Podium 3801/2115/2122/1/88
Studiegids

Podium 3

801/2115/2122/1/88
Academiejaar 2021-22
Komt voor in:
  • Bachelor in het drama, trajectschijf 3
    Afstudeerrichting:
    • woordkunst
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 6 studiepunten
Titularis: Vertongen Marleen
Co-titularis(sen) zijn nog niet (allemaal) gekend.
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Academiejaar
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 31.10.2021 (Academiejaar)
Tweede examenkans: niet mogelijk.
Delibereerbaarheid: Voor dit opleidingsonderdeel moet je slagen (wordt nooit gedelibereerd).
Totale studietijd: 180,00 uren

Volgtijdelijkheid

geslaagd voor Podium 2 EN geslaagd voor Media 2 EN geslaagd voor Schrijven 2 EN geslaagd voor Project 2 EN geslaagd voor Lichamelijk bewustzijn 2 EN geslaagd voor Dans 2 EN geslaagd voor Stemtraining 2.

Korte omschrijving

Docent
Gastdocenten

OLR-Leerdoelen (lijst)

1. Artistiek concept - 1.1. materiaal verwerken
geeft blijk van een eigen artistiek universum.
1. Artistiek concept - 1.3. publiek
kan het gebruik van lichaam, taal en ruimte bewust inzetten
2. Vaktechnisch - 2.1. parameters en structuren beheersen
creƫert spanning in de ruimte.
3. Samenwerking - 3.1. sociale- en communicatieve vaardigheden
ervaart het brengen van een tekst voor publiek als een samen denken.
3. Samenwerking - 3.2. samenspelen
ervaart het brengen van een tekst voor publiek als een samen denken.
3. Samenwerking - 3.4. interculturele en internationale context
plaatst het eigen artistiek standpunt in een ruimere context
4. Positioneren - 4.1. filosofische en (cultuur)historische context
zoekt een verhouding van de eigen artistieke praktijk tot de wereld.
4. Positioneren - 4.2. onderzoeken
past een tekst aan in functie van de dramatische curve van de voorstelling, zonder die tekst geweld aan te doen.
4. Positioneren - 4.3. reflecteren
kan opbouwende gesprekken aangaan rond de eigen artistieke praktijk en die van medestudenten en docenten

Leerinhoud

In Ba3 kan je de ervaringen die je tot dan toe hebt opgebouwd in de opleiding verder uitdiepen. Je kan binnen de veilige muren van de schoolomgeving jezelf op de vloer uitdagen, je grenzen verleggen en vormen uitproberen. Meer en meer wordt, naast het spelen, ook de dramaturgische lijn van het geheel van de voorstelling deel van je verantwoordelijkheid als speler/maker.

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Artistieke praktijk60,00 uren
Werktijd buiten de contacturen120,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
AcademiejaarArtistieke praktijk100,00