De evaluatie van dit opleidingsonderdeel bestaat uit meerdere deelexamens. Als de student in de eerste examenperiode voor dit opleidingsonderdeel als geheel niet slaagt, maar voor één of meerdere deelexamens een deelcijfer behaalt dat ten minste 10 op 20 bedraagt, dan wordt dit deelcijfer overgedragen naar de tweede examenperiode en moet de student dit deelexamen niet opnieuw afleggen in tweede examenperiode. De deelexamens waarvoor de student in de eerste examenperiode minder dan 10/20 behaalde, moet hij wel opnieuw afleggen in de tweede examenperiode.
Wanneer de student afwezig is op een deelexamen en geen recht heeft op een inhaalexamen, dan krijgt hij voor het deelexamen de code “F” van “Fail”. Indien de student een code “F” krijgt voor dit deelexamen, resulteert dit in een code “F” van “Fail” voor het gehele opleidingsonderdeel en slaagt de student bijgevolg niet voor dit opleidingsonderdeel.
Wanneer de student een deelcijfer behaalt voor één deelexamen dat kleiner is dan 8/20 of voor meer dan één deelexamen dat kleiner is dan 9,5/20 dan krijgt de student als eindresultaat voor het gehele opleidingsonderdeel eveneens een code “F” van “Fail” waardoor de student niet slaagt voor dit opleidingsonderdeel.
Indien de student voor één deelexamen een deelcijfer behaalt tussen 8/20 en 9,5/20, wordt de eindscore voor het opleidingsonderdeel bepaald door het gewogen gemiddelde van de deelexamens.
Voor de evaluatie van dit opleidingsonderdeel worden meerdere deelexamens georganiseerd.
- In het deelexamen AMV 3 worden de volgende leerdoelen getoetst die essentieel zijn om als bachelor leraar PKV later in het werkveld aan de slag te kunnen: hanteert creatieve werkvormen bij het aanbrengen van een notenleerles, een ritmische oefening, een speelstuk, kan correct voorzingen in groep, kan een lied niveau L3 muzikaal afwerken, kan het zingen van bv. notenleerlessen L3/ liederen L3 en het begeleiden als geïntegreerde vaardigheid toepassen, kan de principes van de lieddidactiek i.v.m. het aanleren en spelen met een lied demonstreren, illustreren en becommentariëren, kan een probleemanalyse maken van een melodische, ritmische of metrische leerinhoud of notenleerles niveau L3, kan op elementair niveau stemvormend werken met groepen, kan zijn/haar theoretische AMV-kennis vertalen naar de klasgroep, ziet de belangrijkste moeilijkheden rond taal, tekst, stemgebruik, ritme, melodie, vorm, enz. die een gekozen lied L3 met zich meebrengt en kan die weergeven, duiden, illustreren en becommentariëren, kan doelgericht tewerk gaan in het aanbrengen van nieuwe leerinhoud binnen de AMV-les L3, kan een jaarplan AMV opstellen, kan de inhoud van het leerplan SZ L3 verduidelijken en ernaar verwijzen bij het opmaken van een lesvoorbereiding, krijgt steeds meer vat op het bepalen van de didactische bruikbaarheid van liedmateriaal (ook meerstemmig), zowel voor SZ (niveau L3) als voor AMV, kan de meest gebruikte handboeken AMV L3 opnoemen en heeft inzicht in hun methodiek, leerinhoud, opbouw en tekorten , verkent en geraakt vertrouwd met de meest gebruikte liedbundels en losse liedbladen (ook bv. ook quodlibets) en bouwt zodoende liedrepertoire voor SZ L3 op, gebruikt verschillende evaluatievormen bij AMV-lessen , kan theoretische oefeningen en gehooroefeningen opstellen met betrekking tot een opgegeven leerinhoud L3.
- In het deelexamen AMC 3 worden de volgende leerdoelen getoetst die essentieel zijn om als bachelor leraar PKV later in het werkveld aan de slag te kunnen: hanteert het minimum leerplan AMC en het aangepaste leerplan van OVSG als inspiratiebron, past de 5 smaakmakers toe die in elke AMC-les obligaat aanwezig moeten zijn.