Academiejaar
2021-22
Komt voor in:
- Graduaat marketing- en communicatiesupport (Antwerpen), trajectschijf 1
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
4 studiepunten
Co-titularis(sen): Pairon Leen, Van der Kraan Harold
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 104,00 uren
Korte omschrijving
Het opleidingsonderdeel (olod) Digital biedt een helder overzicht van de evolutie van de digitale communicatie en van marketing naar digitale marketing. In dit onderdeel bespreken we de belangrijkste begrippen, principes en mogelijkheden van de online communicatie en marketing.
Het opleidingsonderdeel Digital bereidt de student voor op het correct uitvoeren van (delen van) het online marketingplan of het meewerken aan de opmaak van elementen hiervan.
OLR-Leerdoelen (lijst)
01: tools & technieken: ondersteunt de afdeling/organisatie en maakt correct gebruik van passende tools en technieken in functie van marketing- en/of communicatieactiviteiten.
De student legt de basisprincipes van social media marketing en adverteren in eigen woorden uit
|
De student schetst de werking van online acquisitie en kan een SEO-advies interpreteren
|
De student legt uit hoe bedrijven hun online zichtbaarheid kunnen vergroten
|
De student geeft de belangrijkste aandachtspunten bij het opbouwen van een website weer
|
De student herkent verschillende vormen van online reclamemogelijkheden
|
De student past de basisprincipes van online marketing toe
|
De student selecteert de gepaste tool om een boodschap over te brengen
|
De student vergelijkt traditionele marketing met inbound marketing en legt uit wat de voordelen van inbound marketing zijn
|
De student licht het begrip inbound marketing toe
|
02: informatie- en databeheer: helpt bij het beheer van de informatie en data (van een afdeling) van een bedrijf of organisatie.
De student voert eenvoudige aanpassingen en updates door aan een website
|
De student interpreteert gegevens verkregen via Google Analytics correct
|
De student bouwt een website met eenvoudige tools
|
03: probleemoplossend & doelgroepgericht: werkt probleemoplossend en doelgroepgericht.
De student houdt bij de keuze van tools rekening met de doelgroep
|
08: eigen deskundigheid: zelfkritisch, identificeert eigen professionaliseringsnoden, ontwikkelt en verbetert hierbij permanent de eigen deskundigheid.
De student licht de evolutie van de digitale communicatie toe en illustreert met trends en voorbeelden
|
Leerinhoud
- de evolutie van de digitale cultuur
- technology en tools
- het proces van online acquisitie
- analytics
- social media
Studiematerialen (tekst): Verplicht
Cursusmateriaal beschikbaar via Digitap.
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Vaardigheidstoets hands off | 100,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Vaardigheidstoets hands off | 100,00 | |