Academiejaar
2021-22
Komt voor in:
- Graduaat marketing- en communicatiesupport (Antwerpen), trajectschijf 1
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Co-titularis(sen): De Laet Olivier, De Weger Jörgen, Van der Kraan Harold
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Waarschuwing
Deze informatie is onder voorbehoud van de verdere evolutie van de Coronamaatregelen.
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren
Korte omschrijving
Het opleidingsonderdeel (olod) Marketingcommunicatie behandelt de P van promotie. De verschillende marketinginstrumenten van de marketingcommunicatiemix komen aan bod.
Het olod marketingcommunicatie bereidt de student voor om ondersteuning te bieden bij het doelbewust kiezen van het gepaste marketingcommunicatie-instrument en om dit op een correcte manier in te zetten.
OLR-Leerdoelen (lijst)
01: tools & technieken: ondersteunt de afdeling/organisatie en maakt correct gebruik van passende tools en technieken in functie van marketing- en/of communicatieactiviteiten.
De student ontleedt de verschillende doelstellingen van marketingcommunicatie (gericht op kennis, attitude, gedrag)
|
De student omschrijft het verschil tussen de begrippen doelgroep en communicatiedoelgroep
|
02: informatie- en databeheer: helpt bij het beheer van de informatie en data (van een afdeling) van een bedrijf of organisatie.
De student onderscheidt de verschillende vormen die deel uitmaken van marketingcommunicatie
|
De student legt het verschil tussen marketing en marketingcommunicatie uit
|
De student noemt de elementen op nodig voor een succesvolle reclameboodschap
|
De student benoemt de onderdelen van een marketingcommunicatieplan
|
De student onderscheidt de verschillende vormen van winkelcommunicatie (zowel voor de fysieke winkel als voor de webshop)
|
03: probleemoplossend & doelgroepgericht: werkt probleemoplossend en doelgroepgericht.
De student leidt de verschillende doelen en doelgroepen van reclame, public relations, direct marketing en persoonlijke af
|
08: eigen deskundigheid: zelfkritisch, identificeert eigen professionaliseringsnoden, ontwikkelt en verbetert hierbij permanent de eigen deskundigheid.
De student volgt de recente ontwikkelingen binnen het marktgebied op
|
Leerinhoud
- marketing en communicatie
- reclame
- sales promotions
- direct marketing en persoonlijke verkoop
- public relations
- winkelcommunicatie
- evenementen
- sponsoring
Studiematerialen (tekst): Verplicht
Studiematerialen (tekst): Aanbevolen
Basisboek marketingcommunicatie, Esther de Berg (Uitgeverij: Coutinho).
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Vaardigheidstoets hands off | 100,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Vaardigheidstoets hands off | 100,00 | |