Academiejaar
2021-22
Komt voor in:
- Graduaat marketing- en communicatiesupport (Antwerpen), trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
4 studiepunten
Co-titularis(sen): Jacobs Chloë, Van der Kraan Harold
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1 of Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 104,00 uren
Korte omschrijving
Het olod digitale vaardigheden behandelt de aspecten van grafische vormgeving en de vaardigheden die belangrijk zijn met het werken met online media. De focus wordt hierbij gelegd op het praktisch gebruik van social media.
Het olod digitale vaardigheden bereidt de student voor op een gedegen kennis en een beschikking over de juiste vaardigheden om online communicatie- en marketinguitingen te plaatsen en evalueren.
OLR-Leerdoelen (lijst)
08: eigen deskundigheid: zelfkritisch, identificeert eigen professionaliseringsnoden, ontwikkelt en verbetert hierbij permanent de eigen deskundigheid.
De student vindt inspiratie, denkt op een creatieve wijze en vertaalt ideeën naar een beeld
|
10COMM: data: verzamelt en verwerkt data in functie van de communicatiestrategie en het communicatieplan.
De student stelt op basis van een briefing een moodboard samen
|
De student maakt eenvoudige grafische toepassingen (fotobewerking)
|
De student volgt nieuwe ontwikkelingen op het gebied van veiligheid en privacy in social media op
|
De student hanteert de geavanceerde zoekmethodes en zoektechnieken voor digitale bronnen
|
11COMM: projecten en acties: ondersteunt een bedrijf of organisatie bij de uitvoering en de coördinatie van communicatieprojecten en –acties, rekening houdend met de communicatiestrategie.
De student beschrijft de verschillende stappen van het grafisch proces
|
De student reageert gepast op social media
|
De student beschrijft het belang van personalisatie, traceerbaarheid, volgbaarheid en conversie bij het gebruik van social media
|
De student creëert digitale content
|
De student verspreidt digitale content
|
De student vertaalt communicatiedoelen in concrete communicatie-acties.
|
De student werkt ideeën uit voor de promotiecampagnes
|
13COMM: interne en externe communicatie: ondersteunt de interne en externe communicatie van een bedrijf of organisatie.
De student schrijft een eenvoudige, samenhangende tekst over een gegeven onderwerp
|
Leerinhoud
- wat is vormgeving?
- kennismaking met het grafisch proces
- basisregels typografie, kleur- en beeldgebruik
- digitale toepassingen op basis van inzicht in het grafisch proces
- inzicht in samenhang tussen woord en beeld in digitale communicatie
- content creation: toepassingen op social media
- link content met de strategie van een bedrijf of organisatie
Studiematerialen (lijst)
Social Media Smaakmakers (hapklare succesrecepten voor uw bedrijf)VerplichtStudiematerialen (tekst): Verplicht
Social Media Smaakmakers, N. Tempelaere (Lannoo Campus)
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Vaardigheidstoets hands off | 50,00 | |
Academiejaar | Vaardigheidstoets simulatie | 50,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Vaardigheidstoets hands off | 50,00 | |
Tweede examenperiode | Vaardigheidstoets simulatie | 50,00 | |