Academiejaar
2021-22
Komt voor in:
- Graduaat marketing- en communicatiesupport (Antwerpen), trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
4 studiepunten
Co-titularis(sen): Jacobs Chloë, Van der Kraan Harold
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1 of Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 76,00 uren
Korte omschrijving
Het olod digitale vaardigheden behandelt de aspecten van grafische vormgeving en de vaardigheden die belangrijk zijn met het werken met online media. De focus wordt hierbij gelegd op het praktisch gebruik van social media.
Het olod digitale vaardigheden bereidt de student voor op een gedegen kennis en een beschikking over de juiste vaardigheden om online communicatie- en marketinguitingen te plaatsen en evalueren.
OLR-Leerdoelen (lijst)
01: tools & technieken: ondersteunt de afdeling/organisatie en maakt correct gebruik van passende tools en technieken in functie van marketing- en/of communicatieactiviteiten.
De student schetst de werking van online acquisitie en kan een SEO-advies interpreteren
|
De student herkent verschillende vormen van online reclamemogelijkheden
|
De student past de basisprincipes van online marketing toe
|
08: eigen deskundigheid: zelfkritisch, identificeert eigen professionaliseringsnoden, ontwikkelt en verbetert hierbij permanent de eigen deskundigheid.
De student creëert digitale content.
|
De student beschrijft het belang van personalisatie, volgbaarheid, traceerbaarheid en conversie bij social media
|
11COMM: projecten en acties: ondersteunt een bedrijf of organisatie bij de uitvoering en de coördinatie van communicatieprojecten en –acties, rekening houdend met de communicatiestrategie.
De student verspreidt digitale content
|
11MARK: projecten en acties: ondersteunt een bedrijf of organisatie bij de uitvoering en de coördinatie van marketingprojecten- en acties, rekening houdend met de marketingstrategie.
De student stelt op basis van een briefing een moodboard samen
|
De student vindt inspiratie, denkt op een creatieve wijze en vertaalt ideeën naar een beeld
|
De student schetst de structuur van een basic digitaal marketingplan op basis van een SMART doelstelling.
|
De student volgt nieuwe ontwikkelingen op het gebied van veiligheid en privacy op social media op
|
De student verzamelt en verwerkt data.
|
Leerinhoud
- het belang van vormgeving binnen digitale marketing
- duiding van SEO en andere toepassingen in zoekmachinemarketing
- de voornaamste toepassingen van online marketing
- analytics en metrics
- eenvoudige grafische toepassingen
- gebruik hiervan op social media binnen een bedrijfscontext
- link van digitale content met de salesstrategie en branding
Studiematerialen (lijst)
Social Media Smaakmakers (hapklare succesrecepten voor uw bedrijf)VerplichtStudiematerialen (tekst): Verplicht
Social Media Smaakmakers, N. Tempelaere (Lannoo Campus)
Studiematerialen (tekst): Aanbevolen
Social Media Smaakmakers, Lannoo Campus, Nico Tempelaere
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Vaardigheidstoets hands off | 50,00 | |
Academiejaar | Vaardigheidstoets simulatie | 50,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Vaardigheidstoets hands off | 50,00 | |
Tweede examenperiode | Vaardigheidstoets simulatie | 50,00 | |