Academiejaar
2021-22
Komt voor in:
- Graduaat marketing- en communicatiesupport (Antwerpen), trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
4 studiepunten
Co-titularis(sen): Baccarne Jan, Bollaerts Bart, Van den Broeck Peter, Van der Kraan Harold
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Voor dit opleidingsonderdeel moet je slagen (wordt nooit getolereerd).
Totale studietijd: 104,00 uren
Korte omschrijving
In het olod projectwerk werken de studenten aan een eigen marktonderzoek. Het opzet van dit olod is dat aan het einde van de rit de verschillende stappen in het marktonderzoeksproces zijn doorlopen.
OLR-Leerdoelen (lijst)
01: tools & technieken: ondersteunt de afdeling/organisatie en maakt correct gebruik van passende tools en technieken in functie van marketing- en/of communicatieactiviteiten.
De student doet voorstellen aangaande de wijze waarop gegevens verzameld worden
|
De student doet voorstellen aangaande de planning van het project
|
De student verwerkt de data op een gebruiksvriendelijke manier
|
02: informatie- en databeheer: helpt bij het beheer van de informatie en data (van een afdeling) van een bedrijf of organisatie.
De student controleert de kwaliteit van de verkregen data
|
03: probleemoplossend & doelgroepgericht: werkt probleemoplossend en doelgroepgericht.
De student merkt eventuele problemen op en signaleert deze gepast
|
De student gaat authentiek om met weerstand en bezwaren
|
De student past de boodschap aan zijn doelgroep aan
|
04: zelfstandig, team, (pro)actief: werkt zowel zelfstandig als in team, en handelt (pro)actief.
De student werkt constructief samen met klasgenoten en contactpersonen uit het werkveld
|
05: contacten & relaties: onderhoudt contacten en relaties in functie van het uitvoeren van marketing en/of communicatieprojecten en -acties.
De student deelt kennis in functie van het permanent ontwikkelen van eigen deskundigheid
|
De student benadert en overtuigt respondenten om deel te nemen aan het onderzoek
|
06: projecten en acties: organiseert marketing en/of communicatieprojecten en -acties en stemt af met de betrokken partijen.
De student volgt de uitvoering van het project op in functie van de planning
|
07: talen: gebruikt meerdere talen bij het uitvoeren van zijn marketing- of communicatieactiviteiten.
De student communiceert helder en duidelijk
|
08: eigen deskundigheid: zelfkritisch, identificeert eigen professionaliseringsnoden, ontwikkelt en verbetert hierbij permanent de eigen deskundigheid.
De student gaat confidentieel om met verkregen info
|
09: kwaliteitszorg: draagt in overleg met de leidinggevende bij aan de kwaliteitszorg door projecten en acties op te volgen, te evalueren, verbetervoorstellen te formuleren en deze te implementeren.
De student doet verbetervoorstellen op basis van bevindingen
|
De student waakt over de samenhang om een coherent geheel te behouden bij het ondersteunen van de uitvoering van het marktonderzoek
|
10MARK: data: verzamelt en verwerkt data in functie van de marketingstrategie en het marketingplan.
De student verzamelt data via enquêtes in functie van het marktonderzoek
|
Leerinhoud
- praktisch uitvoeren van een marktonderzoek en het beoordelen van relevante, kwalitatieve informatie
Studiematerialen (tekst): Verplicht
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Projectopdracht | 100,00 | Geen tweede examenkans mogelijk. |