Academiejaar
2021-22
Komt voor in:
- Graduaat marketing- en communicatiesupport (Antwerpen), trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Co-titularis(sen): Van den Broeck Peter, Van der Kraan Harold
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Waarschuwing
Deze informatie is onder voorbehoud van de verdere evolutie van de Coronamaatregelen.
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren
Korte omschrijving
Het opleidingsonderdeel sales- en accountsupport behandelt de rol en de plaats van de salesafdeling in een organisatie. Hij/zij leert hoe de samenwerking tussen de sales- en de marketingdepartement verloopt. Er wordt praktisch bekeken hoe er aan klantenmanagement en acquisitie gewerkt wordt. Tenslotte bekijken we hoe een offerte dient opgesteld te worden en behandelen we prijs-, leverings- en betalingsconditities.
Het opleidingsonderdeel sales- en accountsupport bereidt de student verder voor op een functie als sales representative of customer service medewerker.
OLR-Leerdoelen (lijst)
02: informatie- en databeheer: helpt bij het beheer van de informatie en data (van een afdeling) van een bedrijf of organisatie.
De student geeft data in het CRM-systeem in
|
De student haalt data uit het CRM-systeem en zet deze gepast in
|
03: probleemoplossend & doelgroepgericht: werkt probleemoplossend en doelgroepgericht.
De student brengt opdrachten voortkomende uit het salesplan tot een goed einde
|
De student gaat in een gesimuleerde situatie op constructieve wijze om met de moeilijkheden en de negatieve gevoelens die met interculturele ontmoetingen gepaard kunnen gaan.
|
04: zelfstandig, team, (pro)actief: werkt zowel zelfstandig als in team, en handelt (pro)actief.
De student herkent de wijze waarop sales in een onderneming georganiseerd wordt
|
05: contacten & relaties: onderhoudt contacten en relaties in functie van het uitvoeren van marketing en/of communicatieprojecten en -acties.
De student duidt de rol van sales in een organisatie
|
De student duidt de plaats van sales in een organisatie
|
De student beschrijft de samenwerking en de eventuele valkuilen tussen de marketing- en de salesafdeling
|
12MARK: commerciële medewerkers: biedt ondersteuning aan commerciële medewerkers.
De student maakt een offerte op
|
De student verduidelijkt prijs-, leverings- en betalingscondities en volgt deze op
|
Leerinhoud
- De rol en plaats van sales in een organisatie
- De organisatie van sales
- Het salesplan
- Klantenmanagement en acquisitie
Studiematerialen (tekst): Verplicht
Cursusmateriaal beschikbaar via Digitap.
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Kennistoets | 40,00 | |
Academiejaar | Vaardigheidstoets simulatie | 60,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Kennistoets | 40,00 | |
Tweede examenperiode | Vaardigheidstoets simulatie | 60,00 | |