Academiejaar
2021-22
Komt voor in:
- Graduaat marketing- en communicatiesupport (Antwerpen), trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Co-titularis(sen): Van den Broeck Peter, Van der Kraan Harold
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren
Korte omschrijving
Het opleidingsonderdeel sales- en accountsupport behandelt de rol en de plaats van de salesafdeling in een organisatie. Hij/zij leert hoe de samenwerking tussen de sales- en de marketingdepartement verloopt. Er wordt praktisch bekeken hoe er aan klantenmanagement en acquisitie gewerkt wordt. Tenslotte bekijken we hoe een offerte dient opgesteld te worden en behandelen we prijs-, leverings- en betalingsconditities.
Het opleidingsonderdeel sales- en accountsupport bereidt de student verder voor op een functie als sales representative of customer service medewerker.
OLR-Leerdoelen (lijst)
02: informatie- en databeheer: helpt bij het beheer van de informatie en data (van een afdeling) van een bedrijf of organisatie.
De student geeft data in het CRM-systeem in
|
De student haalt data uit het CRM-systeem en zet deze gepast in
|
03: probleemoplossend & doelgroepgericht: werkt probleemoplossend en doelgroepgericht.
De student brengt opdrachten voortkomende uit het salesplan tot een goed einde
|
De student gaat in een gesimuleerde situatie op constructieve wijze om met de moeilijkheden en de negatieve gevoelens die met interculturele ontmoetingen gepaard kunnen gaan.
|
04: zelfstandig, team, (pro)actief: werkt zowel zelfstandig als in team, en handelt (pro)actief.
De student herkent de wijze waarop sales in een onderneming georganiseerd wordt
|
05: contacten & relaties: onderhoudt contacten en relaties in functie van het uitvoeren van marketing en/of communicatieprojecten en -acties.
De student duidt de rol van sales in een organisatie
|
De student duidt de plaats van sales in een organisatie
|
De student beschrijft de samenwerking en de eventuele valkuilen tussen de marketing- en de salesafdeling
|
12MARK: commerciële medewerkers: biedt ondersteuning aan commerciële medewerkers.
De student maakt een offerte op
|
De student verduidelijkt prijs-, leverings- en betalingscondities en volgt deze op
|
Leerinhoud
- De rol en plaats van sales in een organisatie
- De organisatie van sales
- Het salesplan
- Klantenmanagement en acquisitie
Studiematerialen (tekst): Verplicht
Cursusmateriaal beschikbaar via Digitap.
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Kennistoets | 40,00 | |
Academiejaar | Vaardigheidstoets simulatie | 60,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Kennistoets | 40,00 | |
Tweede examenperiode | Vaardigheidstoets simulatie | 60,00 | |