Academiejaar
2021-22
Komt voor in:
- Graduaat transport en logistiek (Antwerpen), trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
6 studiepunten
Co-titularis(sen): Bekaert Bernard, Schwagten Marina
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 156,00 uren
Korte omschrijving
Het olod Intervisie begeleidt de persoonlijke ontwikkeling van de student.
Het olod Intervisie bereidt voor het levenslang reflecteren op persoon, taak en andere personen.
OLR-Leerdoelen (lijst)
05: Eigen ontwikkeling sturen, professioneel handelen: stuurt zijn eigen ontwikkeling en handelt professioneel, ethisch en maatschappelijk verantwoord.
De student brengt de eigen leercompetenties in kaart
|
De student benoemt stappen om eventuele hiaten bij te schaven
|
De student neemt verantwoordelijkheid op voor zichzelf, de ander, de taak en reflecteert hierover
|
De student komt respectvol uit voor eigen mening
|
De student reflecteert kritisch op de eigen plaats binnen het bedrijf
|
De student reflecteert kritisch op de plaats van het bedrijf in de maatschappij
|
De student reflecteert over de missie en doelstellingen van het bedrijf
|
Studiematerialen (tekst): Verplicht
Intervisie is een proces waarbij niet langer de lector onderwijst, maar waarbij studenten (samen met de lector) aan en van elkaar leren. Dit traject vindt plaats in het tweede semester van het tweede jaar, en loopt dus parallel met het meest intense traject Werkplekleren 4. Het vormt alsdusdanig de finale van de studierichting.
Studenten worden gevraagd van enerzijds hun eigen ervaring en leermomenten uit het werkveld te delen met hun collega-studenten, anderzijds van hun vragen en onduidelijkheden over bepaalde (deel)processen die ze op de werkplek zien, te delen met de groep. Het leren in groep wordt hier gebruikt om te bekijken of er voor één en hetzelfde proces verschillende manieren van werken bestaan, en ook om ideeën uit te wisselen en te leren hoe de andere student hetzelfde probleem op 1, 2 of meer verschillende manieren heeft aangepakt.
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Portfolio | 100,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Portfolio | 100,00 | |